خبرهای تازه

جایزه «مادر ترزا» برای عدالت اجتماعی به بنیاد بیات اهداء گردید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

موسسه هارمونی جایزه بین المللی یادبود “مادر ترزا” برای عدالت اجتماعی را طی یک مراسم با شکوه به بنیاد بیات اهدا کرد.

بنیاد بیات با نشر خبرنامه ای اعلام نمود که این جایزه طی مراسمی بتاریخ چهاردهم  دسامبر ۲۰۱۷ به سازمان خصوصی پیشگام در امور خیریه و بشر دوستانه بنیاد بیات اهدا گردید.

در خبرنامه آمده است که داکتر احسان الله بیات، از بنیان گذاران بنیاد بیات و رئیس بیات گروپ و همسرشان خانم فاطمه بیات، رئیس اجرائیه بنیاد بیات این جایزه بین المللی را از سوی آقای توشار گاندی، نواسه مهاتماگاندی، آقای داکتر ابراهیم ماتای، رئیس بیناد هارمونی و آقای جیری جوسی، مسؤل منابع بشری در آی سی آی سی لامبارد دریافت نمودند.

جایزه بین المللی مادر ترزا با درنظر داشت خدمات ارزنده بنیاد بیات برای فراهم آوردن مواد غذایی، لباس، مراقبت های صحی، آموزش و پرورش، آب آشامیدنی و دیگر ساختار های حیاتی که هر انسان به آن نیاز دارد، به داکتر احسان الله بیات اهدا گردید.

گفته میشود که در این مراسم شماری از مقامات عالی رتبه دولتی به شمول محمد سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور، خانم یاسوکو شیمیز، مسؤل بخش مهاجرت سازمان ملل متحد و آقای توشار گاندی، نواسه مهاتماگاندی نیز شرکت نموده بودند.

در بخشی از خبرنامه نگاشته شده است: “سایر دریافت کنندگان جایزه بین المللی یاد بود مادرترزا برای عدالت اجتماعی در سال ۲۰۱۷ عبارتند از خانم پریانکا چوپرا، هنرپیشه، آوازخوان، گرداننده فلم و شخصیت بشردوست از هندوستان، آقای شیگیرو بان، مهندس جاپانی بخاطر خلقت طرح های بشردوستانه که دربرگیرنده نیازمندی های پناهندگان با پایداری است، می باشند.”

در جریان این مراسم، آقای احسان الله بیات اظهار نمود: “مادر ترزا، خدمات برای بهبود زندگی برای فقرا را به عنوان کار مقدس شناخته و جایزه بین المللی مادر ترزا برای عدالت اجتماعی را با نهایت قدر دانی و تواضع می پذیریم.”

آقای بیات همچنان اضافه کرد: “در سال ۲۰۰۶  زمانیکه من و همسرم خانم فاطمه بیات کارهای بنیاد بیات را آغاز نمودیم، در آن وقت ما آرزوی ساده اما قوی داشتیم و آن اینکه میخواستیم برای افغانها خدمات صحی، تعلیم و تربیه، آب آشامیدنی  صحی-  نیازمندی های اولیه زندگی را فراهم نماییم.”

در عین حال، آقای بیات تاکید کرد: “امروز افتخار می نمایم که بنیاد بیات با حمایت مالی بیش از ۳۰۰ پروژه در افغانستان از جمله احداث ۱۳ شفاخانه  از ۲۰۰۰.۰۰۰  مادر و اطفال شان را مراقبت نموده است. از این فرصت خوب برای خدمت به افغان ها بهره خواهیم برد و  تلاش می نمایم تا از معرفت که مادر ترزا به دنیا به ارمغان آورده است بهره گیریم، زمانیکه مادر ترزا گفته بود “بهترین اعمال آن است که ما برای یک دیگر انجام بدهیم.”

از سال ۲۰۰۵ بدینسو بنیاد بیات مستقر در ایالات متحده آمریکا که یک سازمان خیریه برای رفاه مردم افغانستان است، توانسته است در بخش صحت مردم افغانستان سهم بسزای بگیرد.

پروژه ها شامل احداث تاسیسات جدید و زیر ساخت های پایدار در مناطق نیازمند و با هدف ارتقای برنامه های صحی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی می باشد.

آقای احسان الله بیات علاوه بر ابتکارات خیرخواهانه خویش در سال ۲۰۰۲ اولین شبکه مخابراتی بنام افغان بیسیم را تاسیس نمود که نخستین ارایه کننده خدمات بی سیم و اینترنت در افغانستان می باشد و سپس شبکه رادیو و تلویزیون آریانا را تاسیس نمودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل