اخبار ساحوی

جشنواره هنری- فرهنگی نوروز در کابل برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۶, ۱۳۹۲)

نخستین جشنواره هنری- فرهنگی نوروز روز دوشنبه (5 حمل) در شهر کابل گشایش یافت.

دراین جشنواره که در باغ بابر برگزار شده، انواع کتاب ها، تابلوهای نقاشی و خوشنویسی و صنایع دستی از 34 ولایت کشور به نمایش گذاشته شده اند.

یکی ازعمده ترین اهداف برگزاری این جشنواره ترویج، حفظ و تقویت فرهنگ نوروز و نهادینه شدن فرهنگ کتاب خوانی در افغانستان عنوان شده است.

برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان، راه اندازی این گونه برنامه ها را برای تقویت فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ کتاب خوانی موثر می دانند.

در همین حال شماری از برگزارکنندگان صنایع دستی از بی توجهی حکومت در برابر صنایع دستی شاکی اند و شماری دیگر این جشنواره را فرصت خوبی برای معرفی کارهای هنری و فرهنگی خود میدانند.

از سویی دیگر برخی از فرهنگیان با انتقاد از نبود یک سیاست گذاری مشخص فرهنگی، کارهای وزارت اطلاعات و فرهنگ را در خور وضعیت نابسامان فرهنگی در کشور نمی دانند.

فاضل سانچارکی سخنگوی ائتلاف ملی می گوید که طی یازده سال گذشته کارهای فرهنگی درستی در راستای وحدت و یکپارچگی مردم افغانستان صورت نگرفته است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز می گوید که هرچند کارهای زیادی در این زمینه صورت گرفته است، اما برخی کاستی ها در این زمینه را می پذیرد.

دین محمد مبارز راشدی معین وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که کارهای فرهنگی با توجه به نیازمندی های جامعه افغانی ناکافی است.

جشن نوروز، ریشه طولانی در تاریخ افغانستان دارد و بدین مناسبت همه ساله در بخش های مختلف کشور جشنواره های متعددی برگزار می گردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل