اخبار ساحوی

جشن باستانی نوروز در روضۀ مبارک در شهر مزار شریف تجلیل شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲, ۱۳۹۲)

عطامحمد نور والی بلخ درسخنرانی خود بر ادامه تجلیل از این جشن باستانی که درسالهای اخیر با مخالفت ها روبرو شده، تاکید کرد.

مراسم جهنده بالا و جشن باستانی نوروز با حضور گسترده مردم از سراسر افغانستان و مهمانان خارجی در مزار شریف برگزار شد.

سیدمخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ دستور شلیک توپ و بر افراشتن جهنده مولاى علی را صادر کرد.

درهمین حال سید مخدوم رهین وزیراطلاعات و فرهنگ جشن باستانی نوروز را جشن رستاخیر و زنده شدن پس از مرگ درطبیعت خواند و از مراسم گوناگون دراین جشن که سبب نزدیکی مردم میشود ستایش کرد.

آقای نور هرچند یکی از چهره های احتمالی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خوانده میشود، اما او تاکید کرد که بدنبال تاج گذاری برسرخود و یا کسی دیگری نیست و تلاش دارد تا یک اجماع گسترده برای انتقال مسالمت آمیز قدرت و آینده باثبات افغانستان راه اندازی شود که شامل همه جناح ها حتا مخالفان مسلح دولت هم باشد.

آقای نور میگوید سال 2014 م قابل نگرانی نیست، اما اگر مدیریت درست نشود و رهبران سیاسی دنبال فزون خواهی باشند، آنگاه هرج و مرج و بی ثباتی دور از تصور نخواهد بود.

آقای نوریکبار دیگر تاکید کرد که روند گفتگوهای صلح نباید تنها به رهایی زندانیان طالب خلاصه شود بل فایده و موثریت آن در پایان رویداد های خونین در افغانستان سنجیده شود.

والی بلخ سال 1391 خورشیدی را سال پر دستاور برای بلخ خوانده و گفت که، عواید این ولایت در نتیجه مدیریت سالم و همکاری مردم، میلیارد ها افغانى از سال گذشته افزایش داشت و هم ده ها مرکز اجتماعی، تجارتی، زراعتی و ده ها کیلومتر جاده در بلخ احداث شده است.

جشن باستانی نوروز در روضۀ مبارک در شهر مزار شریف تجلیل شد

Trending

خروج از نسخه موبایل