اخبار ساحوی

جلب سرمایه گذاری خصوصی ازسوی وزرات عامه

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت صحت عامه نشستی را به منظور جلب سرمایه گذاری خصوصی در بیمارستان‌ها، در کابل برگزار نمود.

وزیر صحت عامه می گوید، نیاز است تا شماری از بیمارستان‌های دولتی مطابق قوانین افغانستان به خاطر عرضه خدمات صحی بهتر به گونه مشترک کنترول شود.

از سویی هم رئیس اتاق های تجارت و صنایع کشور انتقاد می کند که سرمایه گذاری در بخش صحت در افغانستان درست صورت نگرفته و بیشتر بیمارستان های خصوصی خدمات معیاری ارایه نمی کنند.

(کنفرانس جلب سرمایه گذاری خصوصی در بخش مشارکت های عامه و خصوصی در سکتور بیمارستان ها ) عنوان نشستی بود که وزارت صحت عامه در کابل برگزار کرد.

ثریا دلیل وزیر صحت عامه وزیر صحت عامه می گوید، هدف این نشست جلب سرمایه گذاری خصوصی در بخش بیمارستان‌ها است، او تاکید می کند که بخش خصوصی و یا دولتی به تنهایی نمیتوانند خدمات صحی خوب ارایه کنند.

در همین حال محمد قربان حقجو رئیس هیت عامل اتاق های تجارت و صنایع می گوید، بخش خصوصی علاقه مند سرمایه گذاری بیشتر در بخش صحت است، اما تا اکنون سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش معیاری نبوده و بیشتر کسانیکه در این بخش سرمایه گذاری کرده اند تنها به فکر اندوختن پول اند.

او افزود که حکومت نیز زمینه سرمایه گذاری مطمین در بخش صحت را مهیا نکرده است.

گفته می شود نخست، بیمارستان های 200 بستر جمهوریت، 100 بستر طفل و مادر شیخ زاهد و بیمارستان 200 بستر جناح، برای برنامه مشارکت عامه و خصوصی معرفی می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل