اخبار ساحوی

جلوگیری از شیوع کرونا؛ شهر کابل فردا به گونه جدی قرنطین می شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

والی کابل تاکید می کند که سر از فردا تمامی راه های ورودی به شهر کابل و برعکس آن، بسته و به همکاری نیروی های امنیتی مانع گشت و گذار مردم در شهر خواهند شد.

بیماری کوید-۱۹ در افغانستان در حال گسترش است و حکومت برای مهار این ویروس و جلوگیری از شیوع بیشتر آن در پایتخت می خواهد شهر کابل را با همکاری نیروی های امنیتی قرنطین کند.

یعقوب حیدری، والی کابل، می گوید که سر از روز یکشنبه ۲۴ حمل ۱۳۹۹ تمامی راه های ورودی به شهر کابل و برعکس آن بسته و این شهر قرنطین کامل خواهد شد.

وی افزوده است، برای اینکه مردم در خانه بمانند، حکومت تا اکنون حدود ۹۰ هزار خانواده نیازمند را کمک کرده است.

فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی کابل، برای تطبیق قرنطینه اعلام امادگی کرده و خواهان همکاری جدی مردم با پولیس است.

عبدالاحمد علی یزدان پرست، عضو شورای ولایتی کابل، گفته است که کمک های که تا اکنون حکومت بر نیازمندان کرده، قناعت بخش نبوده و تعداد مردم نیازمند بسیار زیاد است.

باشندگان کابل از کمک های دولت ناراض به نظر می رسند و میگویند، این کمک ها حتی پاسخگوی نیازمندی بیست و چهار ساعت آنان هم نیست. مردم می گویند، که نمی توانند همزمان با ویروس کرونا و فقر مبارزه کنند.

با آنکه در چند روز گذشته محدودیت ها بر رفت و برگشت در شهر کابل وضع شده بود، اما دیده می شود که شمار زیادی از باشنده گان آنرا جدی نمی گیرند.

این درحلیست که، والیان ولایت های کاپیسا، پروان، لوگر، میدان وردک و کابل در یک هماهنگی مشترک دروازه های ولایت های شان را از ساعت ۸ امشب به روی رفت و آمد شهروندان دیگر ولایت ها متوقف می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل