رویداد های اخیر

جمعیت هلال احمر: بیش از ۱۳ میلیون افغان با کمبود غذایی مواجه اند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱, ۱۴۰۰)

فدراسیون بین ‌المللی جمعیت هلال احمر می‌گوید که یک ‌سوم جمعیت افغانستان به دلیل وخیم ‌تر شدن بحران خشک ‌سالی از مواد غذایی کافی محروم خواهند ماند.

به گفته این نهاد بیش از ۱۳ میلیون تن در افغانستان با کمبود مواد غذایی رو به رو اند.

این نهاد در گزارشی گفته است: ” از دوران قرنطینه تا اکنون، ۲۱۰ هزار نفر در ده ولایت از عدم مصوونیت غذایی و خشکسالی متاثر شده اند. برای اساس گزارش هلال احمر تولید گندم امسال تا ۲۷ درصد کاهش می‌یابد.”

این نهاد همچنان وضعیت زندگی ۱۸ میلیون افغان را نگران کننده خوانده است.

نیلاب مبارز سرپرست جمعیت هلال احمر گفته است: ” ما در بسیاری از مناطق عمیقا نگران وخیم‌تر شدن اوضاع و کمبود شدید آب، کمبود محصولات غذایی و از رونق افتادن فعالیت اقتصادی مانند نابودی بازارهای محلی و درآمد اساسی هستیم.”

عباس یکی از ۱۳ میلیون نفوس افغانستان است که زیر خط فقر زندگی می‌کند، وی می‌گوید: سالها می شود که با کمبود مواد غذایی رو به رو است.

وی میگوید:” ۶۱ سال سن دارم ۶۱ روز خوش ندیدیم در کشور که رهبر نداشته باشد باید مردمش فقیر باشد.”

 در همین حال فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر خواستار ۷.۵ میلیون فرانک سویس کمک‌های نقدی برای حمایت از هلال احمر افغانستان شده است.

بربنیاد گزارش این فدراسیون، از این مقدار پول به‌خاطر خرید مواد غذایی و نجات زندگی و محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند.

از سوی هم وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی می‌گوید که برای این بحران پیش بینی شده راه و چاره جستجو می‌کند.

عبدالله ولی‌زاده مشاور مطبوعاتی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی میگوید:” ما با همکاران بین المللی در تماس هستیم و تلاش می‌کنیم که بتوانیم یک راه حل بنیادی برای این بحران پیدا کنیم.”

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در مورد وضعیت زندگی بیش از ۱۸ میلیون تن در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که این تعداد افراد امسال به‌خاطر بحران غذایی ناشی از خشک‌سالی، تاثیرات ناشی از بحران اجتماعی و اقتصادی کووید-۱۹ و جنگ‌های طولانی‌مدت، نیاز به حمایت بشردوستانه دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل