خبرهای تازه

جنرال اسکات میلر رسماً جاگزین جنرال نیکلسن شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

جنرال آستین اسکات میلر رسما به جای جنرال نکولسن فرماندهی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان را برعهده گرفت.

مراسم معرفی جنرال میلر به حیث فرمانده نیروهای حمایت قاطع امروز (یکشنبه، ۱۱ سنبله) در کابل با حضور داشت محمد اشرف غنی رییس جمهور، .ویس احمد برمک وزیر امور داخله، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، سفیران و مقام‌های ناتو برگزار شد.

جنرال میلر در جریان این مراسم گفت که حفظ فشارهای نظامی بالای هراس‌افگنان به منظور هموار ساختن زمینه‌های مصالحه  یک امر الزامی است تا اطمینان حاصل شود که آنها از افغانستان به حیث پایگاه برای تهدید جهان استفاده نمی‌توانند.

وی افزود که نیروهای حمایت قاطع به پشتبانی شان از نیروهای افغان ادامه می‌دهند تا این نیروها توانایی کافی برای از بین بردن پناهگاه های امن هراس‌افگنان را پیدا کنند.

از سوی هم جنرال جان نکولسن فرمانده پیشین حمایت قاطع علاوه کرد: ” باور دارم که شماری از افراد طالبان همچنان صلح می خواهند اما آنها تشویق می شوند تا به درگیریها ادامه دهند. من به طالبان می خواهم بگویم که افغان های خود را نباید به قتل برسانید، شما نباید مسلمانان خود را به قتل برسانید، وقت آن رسیده تا صلح کنید. جهان از شما می خواهد تا صلح را قبول کنید و آتش بس نمایید.”

پیش از جنرال آستین اسکات میلر، جنرال جان نکولسن برای دو سال مسوولیت فرماندهی نیروهای حمایت قاطع در کشور را به عهده داشت.

گفته می‌شود که اسکات میلر ۵۷ سال دارد و یکی از برجسته‌ترین فرماندهان ارتش امریکا است. وی پیش از این فرماندهی نیروهای خاص این کشور را به عهده داشت.

این در حالی است که اخیرا عملکرد امریکا برای مبارزه با طالبان و دیگر گروه‌های هراس‌افگنی با انتقاد‌های زیاد مواجه شده است. با آن هم انتظار می‌رود با تغییر در فرماندهی نیروهای بین‌المللی در افغانستان تغییرات در رویکرد جنگی امریکا علیه گروه های هراس‌افگن نیز به جود آید.

Trending

خروج از نسخه موبایل