اخبار ساحوی

جنرال مراد: رازهای قندز را در حال حاضر نمی توانم افشا کنم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

جنرال مراد علی مراد، معاون رییس ستاد ارتش ملی می گوید، برخی رازهای پنهانی در افتادن قسمت های از شهر کندز به دست طالبان وجود دارد.

پس از افتادن قسمت های از شهر کندز برای بار دوم به دست طالبان، گزارش های به نشر رسید که گویا برخی عوامل داخلی در این مساله دخیل بوده اند.

جنرال مراد که از مدت زمان زیادی جنگ کندز را رهبری می کند می گوید، برخی مسایل و راز های پنهانی در افتادن قسمت های از شهر کندز به دست طالبان وجود دارد، اما وی لازم نمی بیند تا رازهای پشت پرده را به خاطر منافع ملی، اکنون افشا کند.

به گفتۀ وی، در نتیجۀ یک عملیات جداگانه تمام بزرگ راه های منتهی به شهر کندز نیز باز شده است و مردم می توانند با اطمینان کامل از این راه ها رفت و آمد کنند.

از سویی هم محمد معصوم هاشمی، آمر امنیت فرماندهی پولیس کندز تاکید می کند که تمامی مناطق و نواحی شهر از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده و عملیات بر ضد طالبان در بیرون از دروازه های شهر ادامه دارد.

وی از باشندگان آواره شدۀ کندز می خواهد که دو باره به خانه های شان برگردند.

با این حال برخی باشندگان کندز هر چند از بهتر شدن نسبی وضعیت امنیتی خوشبین هستند، اما می گویند، بسیاری اوقات طالبان در برخی جاده ها حضور پیدا کرده و از مردم بازجویی می کنند.

در نتیجۀ درگیری حدود ۱۳ روزه در شهر کندز، بسیاری از خانواده ها از این شهر بیجا شده و عده ای زیادی از آنان تمام دارایی شان را نیز از دست داده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل