رویداد های اخیر

جنرال مکنزی: اعمال طالبان خروج تمامی نیروهای خارجی از افغانستان را پیچیده کرده است

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۱, ۱۳۹۹)

جنرال فرانک مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده امریکا روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ دلو) گفته است که اعمال طالبان روند خروج تمامی نیروهای خارجی از افغانستان را پیچیده می‌‌‌سازد.

مکنزی که در یک نشست مجازی انستیتیوت خاور میانه سخنرانی میکرد گفت که طالبان باید ناگهان تغیر مسیر دهد تا امریکا همه نیروهای خود را تا اول ماه می از افغانستان خارج کند.

او در این باره گفت:” صادقانه باید بگویم  که من در باره فعالیت‌های طالبان نگران استم.”

 مکنزی در باره خروج یا باقی ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که :”این موضوع بازنگری میشود.”

این در حالی است که گروه مطالعاتی افغانستان در یک گزارش از کانگرس امریکا خواسته تا حضور نظامی‌اش را پس از ماه می نیز در افغانستان ادامه دهد تا از جنگ‌های داخلی جلوگیری شود.

مکنزی افزوده است که:” من میدانم که اداره (حکومت جوبایدن) نگاه دقیق را در این مورد در نظر گرفته است. بعضی از عناصر این توافقنامه طالبان را وادار می‌کند تا عمل کند، آنها باید یک چیزی را انجام دهد تا در این باره به پیش برویم.”

وزارت دفاع امریکا در مورد اینکه در نشست وزیران دفاع ناتو چی بحث خواهد شد معلومات نمی ‌دهد، اما می‌گوید که در این باره مشوره‌ها صورت گرفته اند.

مکنزی در این باره گفت:” من این فرصت را داشتم تا در این باره مشوره کنم. آنها این را یک موضوع مهم در نظر گرفته اند. ما در آینده نزدیک در این باره یک راه حل پیدا خواهیم کرد.”

تاکنون طالبان در این باره چیزی نگفته اند، اما پیش از این گفته بودند که اگر امریکا توافقنامه دوحه را عملی نکند این گروه در برابر ایشان مقاومت خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل