اخبار ویژه

جنرال میلر برای ارزیابی خسارات از مناطق سیل‌زده پروان دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۷, ۱۳۹۹)

جنرال سکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع به ولایت پروان رفته است تا خسارات ناشی از سیلاب‌های که منجر به جان باختن بیش از ۱۰۰ نفر شد، را ارزیابی کند.

ناتو و نیروهای افغان مشغول کمک رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه است.

آقای میلیر در جریان دیدارش از مناطق آسیب دیده گفت:”به مردم پروان که عزیزان شان و خانه های شان را از دست داده اند، ابراز تسلیت میکنم. “

ناتو در بیانیه ای گفته است که نیروهای امنیت ملی و دفاعی افغانستان و ماموریت حمایت قاطع ناتو کمک و مساعدتی را برای فراهم می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: “نیروهای افغان تلاش های بازسازی، جستجو و نجات و پاکسازی آوارها را بر عهده دارند”.

علاوه بر این، ناتو تاکنون هزاران وعده غذایی، بوتل آب و لوازم اولیه صحی و پتوهایی را که برای کمک به قربانیان، اهدا کرده است.

میلر به همراه با اسدالله خالد وزیر دفاع ملی و صمیم کتوازی مدیر اداره مستقل اداره محلی از ولایت پروان بازدید کرده اند تا خسارات را ارزیابی کند و به رهبران محلی اطمینان دهد که از پشتیبانی مورد نیاز در بحران برخوردار خواهند شد.

 آقای میلر گفت: “بگذارید من از مردم پروان بخاطر رهبری شما و نیروهای امنیتی که قدم به جلو می کوشند برای کاهش درد و رنج مردم باشند، تشکر کنم.”

وی افزوده است: “آنان پسران و دختران شما اند. من از شما میخواهم که از هیچ کمکی دریغ نکنید. شما باعث افتخار آنان باشید.”

آقای میلر همچنان از نیروهای افغان که در کنار تامین امنیت در کشور، از فداکاری آنان قدردانی کرد.

 وی گفت: “من همیشه به طالبان می گویم ، به جهانیان می گویم که خشونت باید کاهش یابد که آن برای مردم افغانستان خیلی مهم است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل