رویداد های اخیر

جنگ بالای مردم افغانستان از سوی پاکستان تحمیل شده است: محمد حنیف اتمر

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور می گوید، جنگ بالای مردم افغانستان از سوی پاکستان تحمیل شده است.

وزیران دفاع، داخله، مشاور امنیت ملی و فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو برای بررسی امنیت ولایت های شمال شرق به ویژه قندز روز سه شنبه وارد این ولایت شدند.

جنرال جان نیکلسون، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو می گوید، نابودی دشمن به یکباره گی کار دشوار است و آنان برای موفقیت عملیات ها به نقاط ویژه و آسیب پذیر توجه دارند.

“توجه خاص ماموریت حمایت قاطع بالای قندز و بدخشان است، اما صد در صد نمیتوانیم در تمامی بخش های افغانستان موفق باشیم، باید ما توجه ویژه را در ساحات ویژه داشته باشیم تا موفق شویم، ما عملیات شفق را از قندز اغاز و در قندز ختم می کنیم و دلیل تعهدات من اعتماد کامل بالای شما مردم افغانستان می باشد.”

از سوی دیگر وزیران دفاع و داخله هم مرز بودن قندز با کشور های خاور میانه را دلیل اصلی تجمع طالبان در این ولایت دانسته تاکید می ورزند، که به زودی عملیات گسترده برای نابودی طالبان در این ولایت راه اندازی می شود.

اما والی قندز می گوید، طالبان در این ولایت از حمایت روسیه برخوردار اند و اگر به این مساله توجه نشود، طالبان بیشتر قوی خواهند شد.

با این حال نماینده گان قندز در شورای ملی و بزرگان این ولایت از عدم هماهنگی میان نیرو های امنیتی نگران اند.

کندز یکی از ولایات استراتیژیک برای گروه های هراس افگن گفته می شود، و این گروه ها همواره تلاش کرده اند، تا نفوذ نظامی شان را در این ولایت حفظ کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل