اخبار ساحوی

جنگ بالای پولیس تحمیل شده است- پتنگ

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت امور داخله بورد مشوره دهی را با عضویت  شماری از اعضای نهاد های جامعه مدنی، نهاد های دفاع از رسانه ها، نهاد های انتخاباتی و برخی از تاجران ملی ایجاد کرده است تا در راستای بهبود وضیعت پولیس دیدگاه های شان را با این وزارت در میان بگذارند.

مجتبی پتنگ سرپرست وزارت داخله در دومین نشست مشوره دهی حضور پولیس در جنگ را یک موضوع تحمیلی خوانده تاکید کرد که، در طرح ده ساله این وزارت، پولیس با گذشت زمان به وظیفه اصلی اش که همانا تنفیذ قانون است، بر می گردد.

در این طرح ده ساله، تشکیل پولیس مرزی به هدف تامین امنیت مرزها باقی میماند و پولیس ژاندارمری به خاطر حمایت از پولیس مردمی ایجاد می شود تا بتواند جای پولیس مسلح را بگیرد که در میان مردم کار می کنند.

صدیق الله توحیدی عضو بورد مشورتی ميگويد:

پولیس مبارزه با مواد مخدر، کشف جرایم جنایی و جرایم سازمان یافته و همچنان پولیس خدمات عامه مانند ترافیک، اطفائیه و ضد حوادث نیز در طرح ده ساله وجود دارد.

وزارت امور داخله همچنان ایجاد پولیس مردمی را که در حال حاضر در هشت ولایت به فعالیت آغاز کرده است یکی از راه های نزدیک شدن پولیس با مردم عنوان کرد و گفت که، برای تجهیز و توانمند شدن این تشکیل تازه پولیس، چند واسطه نقلیه و نهصد هزار یورو را از پولیس اتحادیه اروپا دریافت کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل