جهان

جنگ سرحدی و مرگبار میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۲, ۱۴۰۱)

ارمنستان و آذربایجان روز سه‌شنبه (۲۲ سنبله)، از جنگ‌های سرحدی بزرگ میان خود خبر دادند که تلفاتی نیز در میان سربازان آذربایجان برجای گذاشته است.

از زمان پایان جنگ سال ۲۰۲۰ بین ایروان و باکو بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، تاکنون فیر‌های مکرری در امتداد سرحد مشترک این دو کشور گزارش شده است.

وزارت دفاع ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای نوشته است: «صبح وقت سه‌شنبه آذربایجان با حملات راکتی، مواضع نظامی ارمنستان را در جهت شهرهای گوریس، ستک و جرموک هدف قرار داد.»

در این بیانیه همچنین اضافه شده که آذربایجان از طیاره‌های بی‌پیلوت نیز استفاده کرده است.

در مقابل، وزارت دفاع آذربایجان نیز ارمنستان را به «اقدامات خرابکارانه» در نزدیکی مناطق سرحدی داش‌کسن، کلبجر و لاچین متهم کرد و افزود که مواضع اردوی آذربایجان «با توپ‌های ضدسنگر مورد هدف قرار گرفت».

در حالی که ارمنستان هیچ اشاره‌ای به تلفات احتمالی در میان نیروهای خود نکرده است، وزارت دفاع آذربایجان بدون اشاره به آمار گفت: «در میان اردوی (آذربایجان) تلفات وجود دارد.»

امریکا در مورد حملات گزارش شده ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف فوری جنگ‌ها شده است.

هفته گذشته ارمنستان آذربایجان را متهم کرد که یکی از سربازانش را در فیرهای مرزی کشته است.

در ماه گذشته میلادی نیز باکو اعلام کرد که یک سرباز خود را از دست داده و اردوی قره‌باغ اعلام کرد که دو تن از سربازانش کشته و بیش از ده‌ها سرباز زخمی شده‌اند.

این دو کشور همسایه تاکنون طی دو جنگ، یکی در اوایل دهه ۱۹۹۰ و دیگری در سال ۲۰۲۰ در منطقه کوهستانی قره‌باغ با یکدیگر شدیدا درگیر شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل