اخبار ساحوی

جنگ هلمند توسط جنرالان پاکستانی رهبری می شود: رادمنش

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

 جنرالان پاکستانی جنگ هلمند را رهبری می کنند و طالبان در این ولایت از حمایت شدید سازمان استخباراتی این کشور برخور دار اند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی با ابراز این مطلب می گوید که وزارت دفاع قطعات نظامی را از پنج ولسوالی هلمند بیرون کرده و در این ولسوالی ها طالبان سرباز گیری میکنند.

به گفته وی هم اکنون در ۱۷ولایت کشور جنگ ادامه دارد.

در همین حال شورای ولایتی هلمند هشدار می دهد در صورتی که نظامیان تازه نفس به شهر لشکرگاه فرستاده نشوند این شهر با سرنوشت ولسوالی های هلمند روبرو خواهد شد.

هلمند داغترین میدان نبرد طالبان و نظامیان افغان. ولایتی که در بیشتر بخش های آن تفنگداران افغان و جنگجویان طالب در نبرد های شدید رویا رویی میکنند اما حمایت سازمان استخباراتی پاکستان از طالبان دلیل اصلی تشدید جنگ ها در این ولایت گفته می شود وزارت دفاع ملی میگوید رهبری این جنگ به دست جنرالان پاکستان است.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملیگفت “متاسفانه جنگجویان توسط پاکستان حمایت میشود و جنرالان پاکستانی این جنگ را رهبری میکنند”.

وزارت دفاع که طالبان را در ولایت هلمند شکست خورده میداند میگوید به شمول پنج ولسوالی هلمند نه ولسوالی در کشور از تسلط حکومت بیرون است .

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید ” فعلا در ۱۷ ولایت در مقابله با تروریستان قرار داریم فعلا ۹ ولسوالی در کل کشور نه به دست طالبان است و نه هم دولت در ان حاکمیت دارد”.

 اما شورای ولایتی هلمند میگوید که طالبان بر بخش های این ولایت حملات گروهی انجام می دهند و هلمند در وضعیت بد قرار دارد به باور اعضای این شورا فرماندهان جنگ تنها برای گرفتن عکس های یادگاری به این ولایت میایند و تا کنون هیچ بخشی هلمند را از تصرف طالبان بیرون نکرده اند.

کریم اتل رییس شورای ولایتی هلمند گفت ” اگر بزودی نیرو های تازه نفس و با حمایت هوایی نیاینند شهر لشکرگاه به سرنوشت ولسوالی ها روبرو خواهد شد”.

پیامد های منفی جنگ اینجا خاتمه نمی یابد باشندگان محل نیز بهای جنگ را می پردازند به بنیاد برخی آمار ها تاکنون بیش از ۲۰هزار خانواده در هلمند بیجا شده اند

در جنگ هلمند همچنان تلفات سنگین به طالبان وارد شده است اما مقام های محلی میگویند از 12 روز به این سو بزرگراه قندهار- لشکر گاه نیز مسدود شده است.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل