Connect with us

رویداد های اخیر

جوبایدن: عاملان حمله بر فرودگاه کابل را مجازات میکنیم

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۵, ۱۴۰۰)

جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، پس از حمله بر میدان هوایی کابل هشدار میدهد که با تمام قوت رهبران داعش در افغانستان را هدف قرار خواهد داد.

جوبایدن می افزایید که با وجود تهدید و حمله‌های داعش واشنگتن همچنان به روند تخلیه شهروندان و همکاران افغان آنها ادامه خواهد داد.

بایدن در این باره گفت:”کسانیکه این حمله را انجام داده اند و یا کسانیکه آرزوی آسیب رساندن به امریکایی‌ها را دارد بفهمند که ما نخواهیم بخشید، ما فراموش نخواهیم کرد، دنبال شما خواهیم آمد و وادارتان خواهیم کرد که هزینه آن را بپردازید.”

بایدن میگوید به فرماندهان نیروهای مسلح ایالات متحده گفته که طرح‌های عملیاتی برای حمله به مراکز، تاسیسات و رهبری داعش خراسان را تهیه کنند.

رییس جمهور امریکا در این باره گفت:” به آنها اجازه نخواهیم داد که ماموریت ما را متوقف کنند. به روند تخلیه ادامه خواهیم داد. من به فرماندهان خودم دستور داده ام که رهبران و تسلیحات شاخه خراسان داعش را ” مورد حمله هوایی قرار بدهند.

هر چند رییس جمهور امریکا برای  تمدید روند تخیله تحت فشار قرار دارد، اما باز هم تاکید میکند که مهلت ۳۱ آگست را تمدید نخواهد کرد.

او در این باره گفت:”این هراس افگنان داعش برنده نخواهند شد. ما امریکایی‌ها را نجات خواهیم داد. ما متحدان افغان ما را بیرون خواهیم کرد و ماموریت ما ادامه خواهد داشت.”

دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین امریکا یک بار دیگر از سیاست‌های بایدن در زمینه روند خروج شهروندان امریکایی از افغانستان انتقاد کرده و وی را احمق خوانده است.

رویداد های اخیر

ایران چهار شهروند افغان را اعدام کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱, ۱۴۰۳)

سازمان حقوق بشری «حال‌وش» خبر داده است که صبح روز پنجشنبه چهار شهروند افغان در زندان وکیل‌آباد مشهد ایران اعدام شدند.

حال‌وش گزارش داده است که این افراد در سال ۱۳۹۸ به‌دلیل اتهامات مرتبط به مواد مخدر بازداشت و سپس از سوی محکمه به اعدام محکوم شده بودند.

این سازمان نام‌های اعدام‌شدگان را زمان طاهری، سلام طاهری، غلام‌قادر سامانی و ابراهیم نورزهی اعلام کرده است.

زمان طاهری و سلام طاهری باهم برادر بوده اند.

مقام‌های رسمی ایران تاکنون در این باره چیزی نگفته‌ اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

فروریختن سقف یک خانه در هلمند جان دو نفر را گرفت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱, ۱۴۰۳)

در نتیجه فروریختن سقف یک خانه در ولسوالی گرشک ولایت هلمند، دو نفر جان باخته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

عبدالباری راشد، رئیس اطلاعات و فرهنگ هلمند به آریانا نیوز می‌گوید که این حادثه به دلیل بارش باران شب گذشته (جمعه) در قریه تاجکان ولسوالی گرشک رخ داده است.

به گفته وی، جان باختگان مشمول یک زن و یک کودک می‌شود.

این در حالیست که در نتیجه سیلاب‌ها طی یک هفته اخیر در ولایت هلمند، ۱۰ نفر جان باخته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت انکشاف دهات: از بانک جهانی می‌خواهیم کار ۷ هزار پروژه نیمه‌کاره را تکمیل کند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که هفت هزار پروژه نیمه‌‌کاره‌ی بانک جهانی در کشور در معرض تخریب‌شدن قرار دارد. مسوولان این وزارت از بانک جهانی می‌خواهند که کار این پروژه‌ها را دوباره آغاز کند.

به گفته‌ آنان، در مورد این پروژه‌ها با بانک جهانی گفتگو شده اما تا هنوز نتیجه‌ای در پی نداشته است.

نورالهادی عادل، سخنگوی وزارت احیا وانکشاف دهات گفته است: «هفت هزار پروژه نیمه‌کاره در حال تخریب است و اگر کار این‌ها شروع نشود، این پروژه‌ها تخریب می‌شود. ما از بانک جهانی می‌خواهیم که هرچه زودتر کار این پروژه‌ها را دوباره آغاز کند.»

در همین حال، اعضای سکتور خصوصی نیز از نهادهای جهانی می‌خواهند که کارهای‌شان‌ را در افغانستان ازسر گیرند.

به گفته مسوولان این سکتور، با آغاز کار این پروژه‌ها برای هزاران تن در کشور زمینه‌ کار فراهم خواهد شد.

میرویس حاجی‌زاده، عضو سکتور خصوصی در این مورد گفته است: «این پروژه‌ها سبب ایجاد اشتغال‌زایی برای مردم ما می‌شود و همچنان وطن رشد بیشتر می‌کند.»

با این حال، آگاهان اقتصادی گفته‌اند هرگاه کار این پروژه‌ها به زودی آغاز نشود، از بین خواهند رفت و سرمایه‌گذاری‌هایی که روی آن‌ها صورت گرفته است، به هدر خواهد رفت.

هرچند بانک جهانی اخیراً گفته است که کار برخی از پروژه‌هایش را در افغانستان ازسر خواهد گرفت اما هنوز از آغاز کار خبری نیست. همزمان با این، مانند بانک جهانی ده‌ها نهاد خارجی دیگر نیز پروژه‌های شان را نیمه تمام گذاشته‌اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!