خبرهای تازه

حاشیه های پنهان حمله مرگبار ۵ مهاجم بر هوتل انترکانتیننتال

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله می گوید که افرادی از داخل هوتل انتر کانتیننتال با مهاجمان همکاری کرده و زمینه انجام حمله مرگبار شب یکشنبه بر این هوتل را فراهم ساخته اند.

آقای برمک به آریانانیوز گفت: “یک گروپ شش نفری انتحاری وقتی داخل هوتل می شود، هیچ امکان ندارد البته به اساس معلومات ابتدائی چون بررسی های ما تا هنوز تکمیل نشده است که افراد نفوذی در داخل هوتل نبوده باشد.”

وزیر امور داخله کشور تایید می کند که در این رویداد ضعف استخباراتی وجود داشته است.

در همین حال شماری از افراد که از این حمله جان سالم به در برده اند مدعی اند که پیش از حمله ماشین های اسکن در ایست های بازرسی این هوتل غیر فعال شده و در این رویداد بیش از 60 تن جان باخته اند.

زمری که 12 ساعت تمام هنگام حمله مهاجمان بر هوتل انترکانتیننتال، در داخل هوتل گیر مانده بود می گوید چند ساعت پیش از حمله ماشین های اسکن این هوتل غیر فعال شده و مهاجمان از در عقبی هوتل نه بلکه از ایست های بازرسی داخل هوتل شده اند و هنگام ورورد به گلوله باری پرداختند و همزمان در 5 طبقه این هوتل درگیری آغاز شد.

حکایه های که زمری بر لب میاورد نشان میدهد که مهاجمان اتاق به اتاق به رخ افراد شلیک کرده و بعد از پرتاب نارنجک در اتاق را می بستند.

زمری همدرد، مسوول اداره تنظیم خدمات مخابراتی ولایت هرات گفت: “وسایل از چک پاینت های اصلی تیر شده همراه ما 20 دانه بیک بود تلاشی نشد و ماشین های اسکن خاموش شده بود.”

سید ذکریا، کارمند ریاست مخابرات ولایت بدخشان که از طبقه دوم این هوتل خود را به بیرون پرتاب کرده و پایش آسیب دیده نیز انجام این حمله بدون همکاری افرادی از درون هوتل با مهاجمان را غیر ممکن میداند.

او میگوید در این رویداد بیش از 60 تن جان باخته اند.

آقای همدرد اظهار داشت: “من شاهد بودم که با نعره الله اکبر مردم را می کشتند، مردم خودشان را از طبقه سه و چهار پاهین انداختند.”

به روز دوشنبه، حدود 20 ساعت پس از حمله هنوز هم امبولانس ها داخل هوتل انترکانتیننتال می شدند و پولیس به خبرنگاران اجازه ورود به هوتل را نمی داد.

هنوز هم در این محل با کسانی روبرو شدیم که در تلاش دریافت اقارب شان بودند و از زنده بودن و یا جان باختن آنها خبری نداشتند.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل