جهان

حزب‌الله لبنان: حملات راکتی به پایگاه تجسسی نیروی هوایی اسرائیل صورت گرفت

Published

on

(Last Updated On: حوت ۹, ۱۴۰۲)

حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه (۸حوت) اعلام کرد در پاسخ به حمله اردوی اسرائیل به عمق خاک لبنان در دورترین نقطه مرزی بین دو کشور، به سوی یک «پایگاه تجسسی نیروی هوایی اسرائیل، حملات راکتی انجام داده است».

منابعی در لبنان روز دوشنبه گفتند اسرائیل به بعلبک در دره بقاع لبنان حمله کرد که دورترین منطقه‌ای بود که در درگیری‌های چهار ماه و نیم اخیر در خاک لبنان از سوی اسرائیل هدف قرار گرفته بود.

اسرائیل پس از ساقط شدن یک فروند طیاره بی پیلوت پیشرفته خود با راکت زمین به هوا که حزب‌الله آن را پرتاب کرده بود، به بعلبک حمله کرد؛ جایی که به گفته رادیوی اردوی اسرائیل، بعد از محله شیعه‌نشین ضاحیه در جنوب بیروت، دومین منطقه مهم فعالیت گروه حزب‌الله در لبنان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگاران نظامی در رسانه‌های اسرائیل، نیروی هوایی این کشور همچنین روز دوشنبه در حملات دیگری، بخشی از لبنان را که طیاره بی پیلوت ساقط شده آن فرود آمده بود، به شدت بمباران کرد تا لاشه طیاره بی پیلوت به دست نیروهای حزب‌الله و احتمالاً ایران نیفتد.

به گزارش رویترز، در حمله اسرائیل به بعلبک «دست‌کم دو عضو حزب‌الله» کشته شدند.

حزب‌الله روز دوشنبه نیز ۶۰ فروند راکت به شمال اسرائیل پرتاب کرد، که این گروه، هدف آن را یک پایگاه اردوی اسرائیل در مرز شمالی اسرائیل نامید، اما رسانه‌های اسرائیل گفتند راکت‌ها به نقاط دیگری نیز اصابت کرد و «خسارات زیادی» به اموال عمومی و خانه‌ها در شهر‌های خالی شده از سکنه در شمال اسرائیل وارد کرد.

حزب‌الله شمار راکت‌هایی را که روز سه‌شنبه نیز به سوی اسرائیل پرتاب کرد، اعلام نکرد اما از این اقدام خود به عنوان «حملات راکتی» یاد کرد. اسرائیل نیز سه‌شنبه حملات هوایی و زمینی خود را دوباره متوجه جنوب لبنان کرده، که هم اکنون نیز ادامه دارد.

حملات متقابل حزب‌الله و اسرائیل از روز دوشنبه شدیدترین درگیری بین طرفین از زمان جنگ ۳۴ روزه طرفین در ۱۸ سال پیش بوده است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، یک‌شنبه در بازدید از مقر قوماندانی شمالی اردوی اسرائیل گفت حتی در صورت توقف احتمالی عملیات نظامی اردو در غزه به خاطر دستیابی به توافقی که ممکن است به آزادی شهروندان ربوده شده اسرائیلی به غزه منجر شود، اردوی اسرائیل به حملات علیه حزب‌الله ادامه خواهد داد و «در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قدرت حملات علیه حزب‌الله است».

حزب‌الله از یک روز پس از حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل، حملات به شمال اسرائیل را آغاز کرد و تا کنون حدود ۲۲۰ شبه‌نظامی خود را در واکنش اسرائیل از دست داد. در حملات حزب‌الله ۱۰ نظامی و غیرنظامی اسرائیلی در شمال این کشور کشته شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل