اخبار ساحوی

حزب جمعیت فرمان برکناری والی پیشین سمنگان را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

حزب جمعیت اسلامی امروز با نشر اعلامیه ای فرمان برکناری عبدالکریم خدام، والی پیشین سمنگان را از سوی رییس جمهور غنی رد کرده و آن را تک روانه و ناموجه دانسته است.

در اعلامیه این حزب آمده است: “جمعیت اسلامی افغانستان که یکی از طرف های اصلی تشکیل دهنده حکومت وحدت ملي است، فرمان برکناری والی سمنگان را ناموجه، گامی دیگر در مسیر افزایش تنش در کشور، تک روانه و در مخالفت با روح «موافقت سياسي تشكيل حكومت وحدت ملي» می‌داند و با تأیید موقف مردم و بزرگان ولایت سمنگان و قوم شریف ترکمن، این فرمان را رد می‌کند.”

حزب جمعیت اسلامی در پایان اعلامیه اش از احزاب سیاسی، شورای علما، جامعه مدنی و جامعه جهانی خواسته تا جلو اقدامات “بحران آفرین ارگ” را بگیرند.

آقای خدام از اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان و قوم ترکمن است که فرمان برکناری اش روز شنبه توسط اداره ارگان های محلی، نشر شد.

همراه با آقای خدام، چهار والی دیگر نیز طی این فرمان رییس جمهور تغییر و تبدیل شدند.

اما عبدالکریم خدام، روز گذشته، طی کنفرانس مطبوعاتی برکناری اش را از سوی رییس جمهور رد کرد و اظهار داشت تا تصمیم رهبری حزب جمعیت و قوم ترکمن به کاراش بعنوان والی سمنگان ادامه خواهد داد.

این دومین والی و سومین مقام محلی است که از فرمان برکناری رییس جمهور غنی سرپیچی کرده و تصمیم نهایی در مورد ادامه کارش را به حزب جمعیت اسلامی موکول میکند.

داکتر ضیا، معاون او نیز چندی قبل از مقام اش برکنار شده بود اما او برکناری اش را نپذیرفت و تا هنوز به کارش ادامه داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل