اخبار ساحوی

حزب نواز شریف: گفتگوها برای تقسیم قدرت جریان دارد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۳۰, ۱۴۰۲)

یکی از مقام‌های ارشد حزب مسلم لیگ پاکستان به رهبری نواز شریف، صدر اعظم سابق آن کشور، اعلام کرده که قرار است این حزب دوشنبه با حزب مردم پاکستان به‌منظور حل اختلاف‌های شان درباره ایجاد حکومت ایتلافی دیدار کند.

پس از آن‌که شهباز شریف، صدر اعظم سابق پاکستان، از سوی حزب مسلم لیگ نواز برای رهبری کشور مجدداً معرفی شد، گفتگوهای دوشنبه پنجمین دور چنین گفتگوها خواهد بود.

اسحاق دار، سناتور حزب نواز شریف که رهبری گفتگوها را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای که یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفته است: «دو طرف هنوز بر سر نکته‌های نهایی به توافق نرسیده‌اند.»

وی افزوده است: «گفتگوها در مورد پیشنهادهای مختلف» برای تقسیم قدرت در حال انجام است.

حزب مردم پاکستان به رهبری وزیر خارجه سابق، بلاول بوتو زرداری، حمایت مشروط از حزب مسلم لیگ را اعلام کرده و گفته است که به شریف برای تشکیل دولت رای خواهد داد، اما در کابینه سهم نخواهد گرفت.

آقای دار به تلویزیون جیو گفته است: «می توانم تایید کنم که در اصول تصمیم گرفته شده است که احزاب سیاسی یک دولت ایتلافی تشکیل دهند.»

شریف ۷۲ ساله که به مدت ۱۶ ماه تا آگست، صدر اعظم پاکستان بود، توسط برادر بزرگ‌ترش، نواز شریف، به‌حیث نامزد ایتلاف برای احراز کرسی صدارت معرفی شده است.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل