رویداد های اخیر

حضور نیروهای امنیتی قطری در میدان هوایی کابل

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۸, ۱۴۰۱)

بی‌بی‌سی به ویدیویی دست یافته‌است که نیروهای امنیتی قطری را در میدان هوایی بین‌المللی کابل نشان می‌دهد. در این تصاویر نیروهای قطری در حال تمرین دیده می‌شوند.

ترکیه و قطر در بازگشایی این میدان به دولت امارت اسلامی کمک کردند و گفتگوهایی برای همکاری فنی، مالی و تامین امنیت میان این دو کشور و امارت اسلامی نیز در جریان بوده‌است.

به نقل از شبکه خبری بی‌‍بی‌سی حضور نیروهای امنیتی قطری در میدان هوایی کابل در حالی‌ست که امارت اسلامی قبلا با هر گونه حضور نیروهای نظامی خارجی برای تامین امنیت میدان‌های هوایی افغانستان مخالفت شدید نشان داده بودند.

اما به نقل از یک مقام بلند‌پایه در اداره هوانوردی ملکی تحت مدیریت امارت اسلامی، که نخواست از او نام برده شود، به بی‌بی‌سی گفت که این نیروها از حدود پنج ماه به این سو در میدان هوایی کابل حضور دارند و مسئولیت‌شان تامین امنیت کارمندان فنی قطری‌ است که در مدیریت میدان کمک می‌کنند.

او افزوده است که تعداد‌ این نیروها در مقایسه با گذشته اکنون بسیار کمتر شده‌است و به کمتر از ۵۰ نفر می‌رسد و در منطقه‌ معینی در میدان مستقر هستند که کارمندان قطری آنجا بود‌وباش دارند.

به نقل از بی‌‍بی‌سی یک ماه پیش از سقوط کابل، امارت  اسلامی در واکنش به پیشنهاد ترکیه، که از آمادگی خود برای تامین امنیت میدان هوایی کابل پس از خروج نیروهای خارجی گفته بود، اعلام کردند که حضور نیروهای بین‌المللی زیر هر نام و از هر کشوری که باشد قابل‌قبول نیست و به عنوان اشغال‌گر به آن نگریسته خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل