اخبار ساحوی

حضور گسترده نيروی دريايی هند در دریای سرخ برای مبارزه با دزدان دریایی

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۲, ۱۴۰۲)

مقام‌های هند روز چهارشنبه (۱۱دلو) اعلام کردند که به منظور تامین امنیت کشتیرانی در برابر خطر دزدان دریایی حداقل ۱۲ کشتی جنگی این کشور را در شرق دریای سرخ مستقر کرده‌اند.

همچنین همزمان با تمرکز قدرت‌های غربی بر مقابله با حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران به کشتیرانی بین‌المللی در منطقه، نیروی دریایی هند تاکنون بیش از ۲۵۰ کشتی را مورد بازرسی قرار داده است.

به گزارش رویترز، هند اگر چه به گروه ضربت دریای سرخ که تحت رهبری ایالات متحده فعالیت می‌کند، نپیوسته است و هیچ کشتی جنگی در آن‌جا ندارد، ولی در حال حاضر دو کشتی جنگی هند در خلیج عدن و حداقل ۱۰ کشتی جنگی و طیاره‌ی تجسسی آن کشور در غرب دریای عرب مستقر شده‌اند و این بزرگترین استقرار دریایی هند در منطقه محسوب می‌شود.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، روز سه شنبه در یک مراسم عمومی گفت که توانایی، منافع، و اعتبار رو به رشد هند ایجاب می‌کند که این کشور در شرایط دشوار کمک‌‌ ارائه کند.

سایر کشورها از جمله ایالات متحده، فرانسه، و چین در این منطقه حضور دریایی دارند. ولی مقامات هند می‌گویند بیش‌ترین حضور در این منطقه مربوط به هند است.

به گفته این مقام‌ها نیروی دریایی هند، از جمله کماندوهای خاص، بیش از ۲۵۰ کشتی و قایق کوچک را در دو ماه گذشته بازرسی کرده‌اند تا با دزدی دریایی – که پس از غیبتی شش ساله دوباره آغاز شده است – مقابله کنند.

این مقام‌ها می‌گویند که نیروی دریایی هند از نیمه ماه نوامبر سال گذشته تاکنون در این منطقه دست کم ۱۷ مورد کشتی‌ربایی، تلاش برای کشتی‌ربایی، یا حرکات مشکوک را ثبت کرده است.

حوثی‌های از نوامبر امسال تاکنون با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ با اسرائیل، در دریای سرخ به کشتی‌ها حمله کرده‌اند. حدود ۱۲ درصد از ترافیک کشتیرانی جهان از طریق دریای سرخ انجام می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل