رویداد های اخیر

حقانی: افغانستان در اختیار علما است و آنها به خوبی منافع کشور را درک می‌کنند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۱, ۱۴۰۲)

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله در دیدار با هیئت اتحادیه علمای جهان اسلام گفته که افغانستان در اختیار علما است و آنها به خوبی منافع و اولویت‌های کشور را درک می‌کنند.

به نقل از خبرنامه وزارت داخله که روز شنبه منتشر شد، آقای حقانی در این دیدار تاکید کرد که طی دو سال گذشته، مبارزه علیه مواد مخدر و روند تداوی معتادین به خوبی انجام شد، امنیت تامین است، اقتصاد با گذشت هر روز رشد می‌کند و روند بازسازی در کشور به سرعت جریان دارد.

او با اشاره به موضوع فلسطین گفت که کمک به مردم فلسطین مایه افتخار همه افغان‌ها خواهد بود. وی افزود: «ما درد مسلمانان فلسطین را احساس می‌کنیم و از بی‌عدالتی‌های اشغالگران یهودی رنج می‌بریم.»

آقای حقانی گفت که افغان‌ها با توکل به الله و قربانی‌های بی‌شمار نیروهای امارت اسلامی استقلال کشور را کسب کردند. او ابراز امیدواری کرد که در نتیجه مقاومت فلسطینی‌ها، سرزمین آنها از چنگ اشغالگران آزاد شود.

سرپرست وزارت داخله همچنان گفت که افغان‌ها ثابت کردند که متجاوزین به هر اندازه که قدرتمند و مجهز باشند، دربرابر ایمان ضعیف و ناکام اند.

به نقل از خبرنامه وزارت داخله، سرمنشی اتحادیه علمای جهان اسلام در این دیدار مبارزه افغان‌ها برای کسب استقلال را مشعل برای مسلمانان جهان و پیروزی تاریخی جهان اسلام خواند.

علی قره داغی گفت که مشکلات فلسطین درد مشترک امت اسلامی است. او همچنان از تداوم کمک‌های قطر به افغانستان اطمینان داد.

در این دیدار، نواف تکروری، رئیس مجتمع علمای فلسطین گفت که ملت‌های مظلوم جهان از مبارزه بیست ساله افغان‌ها الهام می‌گیرند. به گفته وی، مبارزه مردم فلسطین دربرابر ظالمان جریان دارد، اما مسلمانان جهان مسئولیت دارند تا از مردم فلسطین حمایت نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل