رویداد های اخیر

حقانی با هیئتی از بنیاد صلح ساساکاوا جاپان در کابل دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۴, ۱۴۰۲)

وزارت امور داخله می‌گوید که سراج الدین حقانی، سرپرست و تعدادی از معاونین این وزارت روز گذشته (یکشنبه، ۳جدی) با هیئت بنیاد صلح ساساکاوا جاپان دیدار و گفتگو کرده است.

وزارت داخله با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این هیئت متشکل از آقای آتسوشی سونامی، رئیس بنیاد صلح ساساکاوا جاپان و رئیس سابق یوناما برای افغانستان، آقای تادامیچی یاماموتو و برخی از اعضای این بنیاد بودند.

در این دیدار، آتسوشی سونامی با قدردانی از دستاوردهای امارت اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله امنیت سرتاسری اظهار امیدواری کرد.

سونامی افزود که برای حل مشکلات افغانستان نیاز به برگزاری جلسات مختلف میان سازمان‌های غیر دولتی، افراد و مسئولین  نهادهای دولتی است.

او تصریح کرد: «مشکلات افغانستان با در نظر گرفتن راه‌های مختلف قابل حل است و با حل شدن، شکاف موجود میان افغانستان و جهان از بین خواهد رفت.»

این هیئت ابراز امیدواری کرد که جاپان از طریق یوناما به افغان‌ها کمک کند.

در این دیدار، سرپرست وزارت امور داخله گفت که جاپان در شرایط سخت به افغان‌ها کمک کرده است و افزود که روابط تاریخی دو کشور متأثر از اقدامات «افراد مهربان و دلسوز» مانند ناکامورا است.

سراج الدین حقانی ورود کارشناسان ساساکاوا و نهادهای مشابه به آنرا در افغانستان مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این نهادها تصویر درست و واقع بینانه از وضعیت کشور به دیگران ارائه دهند تا تصمیمات سیاسی خوب اتخاذ شود.

حقانی گفت: «محدودیت‌هایی که خارجی‌ها ایجاد می‌کنند باعث فاجعه نیازهای بشری می‌شود با این حال، نیازهای اساسی بشری افغان‌ها باید جدا از مسائل سیاسی ارزیابی گردد.»

او افزود:«مسایل سیاسی درازمدت با گفتگو، تفاهم و روابط دوجانبه قابل حل است.»

Trending

خروج از نسخه موبایل