رویداد های اخیر

حقانی: رفتار خوب داشته باشیم و اعتماد مردم را جلب کنیم

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۵, ۱۴۰۲)

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله گفته است که نظام مردمی در صورتی ایجاد می‌شود که مردم بالای حکومت اعتماد کنند و برای این کار، حکومت باید با مردم رفتار خوب داشته باشد.

آقای حقانی این مطلب را در دیدار با استادان پوهنتون، علما و بزرگان قومی در ولایت ننگرهار بیان کرده است.

او گفت: «ما صدای تعامل، اخلاق خوب و وحدت وطن را بلند می‌کنیم. ما مسئولیت‌های مان را درک کرده ایم. مسئولیت ما اینست که امکانات داریم یا نداریم، اما امکانات این را داریم که اخلاق خوب داشته باشیم، رفتار خوب داشته باشیم و اعتماد مردم را جلب کنیم… حکومت مردمی در صورتی ایجاد می‌شود که مردم بالای حکومت، امارت اعتماد کنند.»

در این نشست، احمد طارق به نمایندگی از پوهنتون‌های خصوصی گفت که تحصیل دختران در پوهنتون‌ها باید با هر نوع شرایطی که وضع می‌شود، دوباره آغاز گردد.

او گفت که افغان‌ها وادار نشوند که دختران شان را به جاهایی ببرند که امارت اسلامی هیچ نقشی در ایجاد محیط مطلوب نمی‌تواند داشته باشد.

نورالله ناصر، یک تن از بزرگان قومی نیز گفت که کار به اهل کار سپرده شود.

سرپرست وزارت داخله گفت که نارسایی‌ها وجود دارد چون مدت ۴۰ سال در کشور جنگ جریان داشت و افغانستان در وضعیت بحرانی بود.

آقای حقانی گفت: «اختلاف یک مرض بسیار بد است. افکار، احزاب، سمت‌ها و شخصیت‌های مختلف وجود داشت و با آن ویرانی صورت گرفت و هدف مان کنار گذاشته شده بود. چیزی را که شما گفتید نیز نمی‌توانیم تحمل کنیم. اگر گذشت و تحمل می‌داشتیم این مشکلات به میان نمی‌آمد.»

او تاکید کرد که مشکلات موجود نباید به اندازه‌ای بزرگ شود که سبب اختلاف و جنجال گردد.

Trending

خروج از نسخه موبایل