اخبار ساحوی

حملات ننگرهار جان هفت سرباز را گرفت و یازده تن دیگر را زخمی ساخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در حمله مهاجمان بر خانه معاون ولایت ننگرهار هفت سرباز کشته شده و یازده تن دیگر زخم برداشت.

فرمانده پولیس ننگرهار می گوید هدف مهاجمان معاون والی ننگرهار بود که به وی و خانواده اش اسیب نرسیده است .

این حمله در همجواری قونسلگری پاکستان در شهر جلال اباد صورت گرفته است.

حمله مهاجمان انتحاری بامداد صبح چهار شنبه با انفجار یک بمب جاسازی شده در یک موتر سایکل آغاز شد که هدف اش موتر حامل مدیر جلب و جذب فرماندهی پولیس ننگرهار بود، در این حمله بشیر خان مدیر جلب و جذب با دو سرباز اش کشته شد.

لحظاتی بعد از این ، دو مهاجم دیگر بر خانه معاون والی ننگرهار در کنار قونسلگری پاکستان در شهر جلال اباد حمله کرده با نیرو های امنیتی درگیر شدند.

فرمانده پولیس ننگرهار میگوید که درین درگیری چهار ساعته هفت سرباز امنیتی کشته شدند.

 فضل احمد شیرزاد فرمانده پولیس ننگرهار گفت “هفت سرباز پولیس در حمله امروزی ننگرهار شهید و هفت تن دیگر زخمی شده اند که در بین زخمیان سه تن شان افراد ملکی اند.”

 اما یک منبع دیگر در ریاست صحت عامه ننگرهار میگوید که از محل رویداد ۱۰ جسد و ۱۷ زخمی به شفاخانه ها انتقال شده است که در جمع زخمیها 11 سرباز امنیتی و شش غیر نظامی اند . شاهدان میگویند که حمله کننده ها با لباس پولیس تهاجم کردند .

 نیکمل خان شاهد حادثه گفت” من نشسته دیدم که دو نفر سوار بر موتر سایکل خود نزدیک موتر رنجر پولیس کردند بعدآ صدای مهیب بلند شد.”

 مقام های امنیتی میگویند که حمله کنند گان سه تن بود که یک آن در پیشروی قنسلگری پاکستان با انفجار بمب اش انتحار کردو دو تن دیگرش در داخل خانه معاون والی ازسوی نیروهای امنیتی کشته شدند .

 محمد نسیم سنگین فرمانده لوا چهارم پیاده گفت سه نفر انتحار کننده بودند که یک تن شان در کنسلگری پاکستان حمله ور شد و دوتن دیگر شان بالای منزل معاون والی ننگرهار حمله تهاجمی را انجام دادند که نیرو های امنیتی با تشریک مساعی و همکاری توانستند هردو مهاجم دیگر را از پا در آورند.”

 این رویداد در منطقه‌ای رخ داد که قنسولگری‌های ایران، پاکستان و هند موقعیت دارند.

گفته می شود مهمانخانه‌ای که مهاجمان وارد آن شده بودند، مربوط حنیف گرزیوال، معاون والی ننگرهار است که پیش از این حمله خانواده اش را به محل نا معلوم انتقال داده بود.

 

 

Trending

خروج از نسخه موبایل