اخبار ساحوی

حمله انتحاری در کابل جان سه نظامی خارجی را گرفت و سیزده غیر نظامی را زخمی ساخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کاروان نیروهای خارجی حوالی ساعات هشت صبح امروز در جاده میدان هوایی بین المللی کابل در نزدیکی سفارت امریکا مورد حمله انتحاری قرار گرفت.

به تایید از نیرو های آیساف در این رویداد سه تن از نیروهای آنان کشته شده اند، اما شاهدان عینی شمار کشته شدگان این رویداد را بیشتر از این عنوان میکند که گفته شده است افزون بر نیروهای خارجی به غیرنظامیان نیز تلفاتی وارد شده است.

یکی از شاهدان عینی از این رویداد گفت:” انفجار بسیار قوی و صدای بسیار بلند داشت من که در موتر بودم بی هوش شدم و زمانیکه به هوش آمدم دیدم که در موتر کسی نیست وقتی از موتر پایان شدم دیدم که در همانجا سه جسد خارجی ها افتیده بود یکی آنها جیغ زده میرفت و میگفت کمک، کمک”.

” امریکایی ها تلفات شان زیادتر بود حتی در یک موتر که چهار نفر بود هیچ کدامش زنده نبود”.

اما به نقل ازمسوولان در وزارت امور داخله در این حمله هدف کاروان نیروهای خارجی بوده، که در کنار آن سیزده غیرنظامی هم زخم برداشته اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله گفت:” هدف حمله انتحاری بالای دو واسطه نیرو های خارجی بود که در کنار تلفات به تعداد سیزده نفر از افراد ملکی هم در این رویداد زخمی شده اند”.

اما مسوولان بیمارستان وزیر محمد اکبر خان گفتند که از این رویداد شانزده زخمی به شمول یک پولیس به بیمارستان منتقل شده اند.

هر چند مسوولان سازمان حقوق بشر و سازمان ملل از طرف های درگیر هواره خواسته اند تا در جریان حملات به زندگی افراد ملکی توجه داشته باشد، اما با وصف این گفته ها در این رویداد شمار آسیب دیده گان افراد ملکی بیشتر دیده میشود.

گفتنیست که مسئوولیت این رویداد را طالبان مسلح بر دوش گرفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل