رویداد های اخیر

حمله بالای خانه سرپرست وزارت دفاع؛ ۸ تن کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۳, ۱۴۰۰)

شمار قربانیان حمله موتر بمب و گروهی از مهاجمان بر منزل بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی به هشت نفر افزایش پیدا کرده است.

مسوولان امنیتی می‌گویند که مهاجمان مسلح شب گذشته، نخست یک موتر مملو از مواد انفجاری را در ساحه شیرپور، ناحیه دهم شهر کابل انفجار دادند و سپس بالای خانه آقای محمد یورش بردند.

این رویداد ۲۰ نفر نیز زخم برداشته اند.

از سوی هم گواهان می گویند، مهاجمان وارد خانه عظیم محسنی و زلمی مجددی نمایندگان مردم بغلان و بدخشان در مجلس نیز شدند، و شماری را به گلوله بستند.

عبدالرازق صافی رییس عقیدتی و فرهنگی وزارت دفاع میگوید: “دشمن بسیار استخبارات قوی دارند، اکثر اوقات وزیر دفاع ناوقت تر به خانه می آمد؛ اما دیشب بخاطر جلسه وقت تر آمده بود”.

عبدالله، یکی از گواهان رویداد میگوید: “درموتر نشسته بودم که صدای انفجار شد، ۲۰ دقیقه بیهوش بودم”.

هرچند هدف اصلی این حمله، خانه سرپرست وزارت دفاع بوده است؛ اما درگیری بیشتر در خانه عظیم محسنی نماینده مردم بغلان در مجلس نمایندگان رخ داده است.

یاسین مظلوم‌یار یک گواه دیگر رویداد میگوید: “مهاجمان را برای چندین ساعت مصروف ساخته شدند و افراد غیرنظامی به جای مصوون انتقال داده  شدند”.

محمد عظیم مرادی گواه رویداد میگوید: “موج موتر بمب، بسیار شدید بود، و خسارات زیادی برجا گذاشت”.

اما این سرباز از ، یکی از مهاجمان را ازین جا از در درب ورودی از پا در می آورد، اما پسر کاکایش جان می بازد.

گل داد  سرباز خانه زلمی مجددی نماینده مردم بدخشان درمجلس که یکی از مهاجمان را حین ورود از پا در آورده است، میگوید: “بسیار مجهز بودند، واسکت های انتحاری بر تن داشتند”.

خسارات برجا مانده ازین حمله نیز بسیار گسترده است، ساختمان های تخریب شده و موترهای سوخته شدت حمله را نشان میدهند.

مسوولیت این حمله را طالبان بدوش گرفته و گفته است که این حمله آغاز عملیات‌های انتقام‎جویانه از هسته‌ها و مقام‌های حکومتی در واکنش به حمله‌های هوایی دولت است.

این نخستین و بزرگترین حمله گروهی طالبان از زمان اعلام خروج کامل نیروهای خارجی در کابل است.

Trending

خروج از نسخه موبایل