رویداد های اخیر

حمله بر دانشگاه به شدت محکوم شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۲, ۱۳۹۹)

ارگ ریاست جمهوری، شورای عالی مصالحه ملی، مقام های بلند پایه حکومتی و کشورهای خارجی حمله امروز بر دانشگاه کابل را به شدت محکوم کرده اند.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهوری در تویتی گفته است: “حمله‌ی تروریستی امروز بر دانشگاه کابل را سخت نکوهش می‌کنیم. به بازوان پرتوان نیروهای امنیتی خویش باور کامل داریم تا دهشت افگنان را در اسرع وقت، از بین خواهند برد.”

آقای صدیقی افزوده است: “پس از شکست ننگین تروریستان در هلمند، اکنون؛ این گروه ها، دست‌پاچه شده‌ اند ومکان‌های اکادمیک را هدف قرار می‌دهند.”

شورای عالی مصالحه ملی نیز این حمله را «جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی» خوانده است.

عبدالله عبدالله رییس این شورا گفته است: “تروریستان بزدل با حمله مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، دشمنی و عداوت‌شان را با علم، دانش، آگاهی و روشنایی به نمایش ‌‌گذاشتند. بدخواهان افغانستان، از آگاهی و دانایی نسل جدید سرزمین ما می‌هراسند.”

در همین حال امرالله صالح معاون اول رییس جمهوری حمله بر دانشگاه کابل “برای ما یک ناکامی استخباراتی و فاجعه انسانی است.”

آقای صالح افزوده است: “این حمله امروز و هیچگاهی پس از امروز توجیه ندارد.”

استیفانو پونتیکورو سفیر ارشد ملکی ناتو در افغانستان، نیز در توییتر خود گفت: “من حمله غم انگیز امروز به دانشگاه کابل را به شدت محکوم می کنم. این دومین حمله به نهاد آموزشی در کابل طی ۱۰ روز گذشته است. کودکان و جوانان افغان باید از رفتن به مدرسه احساس امنیت کنند. ناتو با قاطعیت پشت همه تلاش ها برای جلوگیری از خشونت ایستاده است.”

 پیش از چاشت امروز(دوشنبه، ۱۲ عقرب) سه مهاجم، بالای دانشگاه کابل حمله کردند و بیش از ۷ ساعت با نیروهای افغان به درگیری پرداختند.

مهماجمان بخش‌هایی از دانشکده‌های حقوق و اداره و پالیسی عامه را هدف قرار دادند؛ به ده‌ها دانشجو را به گروگان گرفته بودند.

نیروهای ویژه پولیس صدها دانشجو و ده ها آموزگار را از محل رویداد بیرون کشیدند و ساعت ها با مهاجمان به درگیری پرداختند.

در این رویداد به شمول ده دانشجوی دختر ۱۹ نفر جان باختند و ۲۲ تن دیگر زخم برداشته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل