رویداد های اخیر

حمله بر درمسال هندوها در کابل پایان یافت؛ دو تن جان باختند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۸, ۱۴۰۱)

در پی حمله مهاجمان بر عبادت‌گاه اهل هنود در کشور دو تن جان باختد وهفت تن دیگر زخمی شدند.

وزارت امور داخله می‌گوید که مهاجمان صبح امروز (شنبه ۲۸جوزا) پس از هدف قرار دادن محافظان این عبادتگاه یک موتر مملو از مواد انفجاری را نیز کشف و پیش از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیتی کشف و انفجار داده شد.

این حمله هم چنان خسارات هنگفت مالی نیز برجا گذاشته است.

مهاجمان مسلح پس از چند انفجار نیرومند و تیراندازی وارد این عبادت گاه اهل هنود در منطقه کارته پروان از مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل شدند.

وزارت داخله می‌گوید؛ مهاجمان مسلح پس از پرتاب بم دستی بر نگهبانان این درمسال وارد این عبادتگاه شدند که در نتیجه ساختمان این عبادتگاه آتش گرفت.

به گفته‌ عبدالنافع تکور، سخنگوی این وزارت؛ مهاجمان مسلح تلاش داشتند که در میان انبوهی از مردم که گرد آمده بودند یک موتر مملو از مواد منفجره را نیر منفجر سازند، اما این موتر پیش از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و از بین برده شد.

هرچند وزارت داخله تلفات این رویداد را به شمول یک نیروی امنیتی دو کشته و هفت زخمی گفته، اما برخی گواهان رویداد می‎گویند؛ احتمال دارد شمار زیادی از مردم در این رویداد کشته و زخمی شده باشند.

زیرا به گفته آنان روزانه شمار زیاد از شهروندان اهل هنود افغانستان برای عبادت به این درمسال می‌رفتند.

برخی از شاهدان در محل می‌گویند که پس از انفجارهای پی هم مهاجمان مسلح به گلوله باری پرداخته اند و درگیری هم چند ساعت میان مهاجمان و نیروهای امارت اسلامی ادامه یافت.

هرچند تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته، اما در چند ماه پسین داعش حمله بر مساجد و عبادت گاه‌ها را پذیرفته است.

بر بنیاد گزارش‌ها، روزگذشته (جمعه ۲۷جوزا) نیز در اثر یک انفجار در مسجدی در ولایت کندز هفت تن کشته و زخمی شدند.

حمله امروز با واکنش‌های داخلی و خارجی روبه رو شده است در کنار سیاست گران مانند حامد کرزی وعبدالله عبدالله کشورهای همچون هند و پاکستان هم این حمله را شدیدا محکوم کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل