جهان

حمله بر سفارت امریکا در بغداد؛ واشنگتن ۷۵۰ سرباز دیگر به خاورمیانه اعزام می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دونالد ترمپ، رییس جمهوری امریکا فرمان اعزام ۷۵۰ سرباز دیگر به خاورمیانه را صادر کرده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا سه شنبه شب اعلام کرد که این اقدام در پی حمله معترضان بر سفارت امریکا در بغداد، پایتخت عراق صورت گرفته است.

آقای اسپر در تویتی گفته است: “این استقرار یک اقدام مناسب و احتیاطی است که در پاسخ به افزایش سطح تهدید کارمندان و امکانات امریکا انجام شده است، مانند آنچه امروز در بغداد شاهد آن بودیم.”

آقای اسپر افزوده است: “ایالات متحده از مردم و منافع ما در سرتاسر جهان محافظت خواهد کرد.”

بر اساس گزارش ها، حدود سه هزار نظامی امریکایی آماده اند تا ظرف ماه‌های آینده در خاورمیانه مستقر شوند.

هزاران نفر روز گذشته بالای سفارت امریکا در بغداد یورش بردند؛ گفته میشود این حمله در پی بمباران مواضع حزب‌الله عراق توسط نیروهای امریکایی بوده است.

گزارش‌ها میرساند که نیروهای امنیتی عراق برای متفرق کردن معترضان خشمگین از گاز اشک آور استفاده کرده است و در نتیجه درگیری میان دو طرف ۶۰ معترض زخمی شده اما به هیچ از کارکنان و یا نیروهای امنیتی امریکا در داخل سفارت صدمه‌ای وارد نشده است.

در همین حال دونالد رییس‌جمهوری امریکا در نخستین واکنش به این حملات در یک پیام تویتری ایران را مسوول حمله به سفارت این کشور دانست.

آقای ترمپ در یک تویت تهدیدآمیز دیگر با سپاسگزاری از مقام‌های عراقی نوشت: “ایران در مورد جان‌های از‌دست‌رفته یا خسارت‌های رخ‌داده در تمام تاسیسات ما به طور کامل مسوول شناخته خواهد شد. هزینه بزرگی خواهند داد، این هشدار نیست، تهدید است.”

اما وی ساعاتی پس در جمعی خبر نگاران گفت: “من جنگ می‌خواهم؟ نه. می‌خواهم صلح داشته باشم. صلح را دوست دارم. و ایران باید بیش از هر کس دیگری خواهان صلح باشد. پس فکر نکنم جنگی رخ بدهد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل