اخبار ساحوی

حمله طالبان بر قول اردوی شاهین ۱۵۰ کشته و ۷۰ زخمی بر جا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

برخی منابع در بلخ میگویند، که شمار قربانیان حمله بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین به ۱۵۰ کشته و ۷۰ زخمی رسیده است اما وزارت دفاع شمار کشته و زخمی های این رویداد را ۱۰۰ تن اعلام کرده و گفته است که این ارقام در حال تغییر میباشد.

ذبیح الله، یکتن از سربازان که در این رویداد زخمی شده است از خیانت در برابر سربازان سخن میزند و میگوید که افراد در داخل قول اردو در این رویداد دست داشتند.

وی میگوید، ” به چشم خودم ۱۲۰ نفر کشته را دیدم، هنگامی که کارت هویت ما را فراموش کنیم و بیرون برویم، هنگام بازگشت برای ما میگویند که چگونه عسکر هستی که کارت ات را فراموش میکنی اما برای دو موتر گفته نشد که چگونه عسکر بودند، آمدند و انتحاری کردند. “

وزارت دفاع با پخش اعلامیه ای تلفات رویداد را بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی گفته اما برخی منابع و شواهد رویداد میگویند، که این رویداد بیش از ۱۵۰ کشته و ۷۰ زخمی داشته است.

شجاع الدین شجاع، عضو شورای ولایتی بلخ میگوید، ” گفته میشود که تا هنوز در حدود ۱۵۰ کشته شده گان را شمارش گرفته اند و ۶۰ الی ۷۰ تن دیگر هم زخمیان که در این رویداد بیشتر نظامیان که در تمرینات مشغول بودند، کشته شده اند. “

مسجد مرکز فرماندهی از بخش های قول اردو است، که در آنجا بیشترین سربازان به قتل رسیده اند.

از سوی هم، عالمان دین حمله به سربازان و نمازگذاران را بدترین جنایت علیه اسلام میخوانند.

یک روز پس از حملۀ مهاجمان به بزرگترین مرکز نظامی شمال، رییس جمهور غنی به بلخ سفر کرد و جلسۀ اضطراری را با مسئولان امنیتی در بلخ برگذار نمود.

عطا محمد نور، والی بلخ همچنان در صفحۀ فیسبوکش بر ضرورت ماموریت فعال نظامیان تاکید کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل