اخبار ساحوی

حمله طالبان بر یک هوتل در بادغیس؛ درگیری ادامه دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

طالبان مسلح چاشت امروز(شنبه، ۲۲ سرطان) وارد یک هوتل در شهر قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس شدند. 

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله میگوید که سه مهاجم انتحاری حوالی ساعت ۱۲:۴۰ چاشت امروز وارد یک هوتل در ساحه چوک پسته شهر قلعه نو شدند.

به گفته وی این مهاجمان غیرنظامیان را آماج قرار داده است.

مقام‌های محلی می‌گویند که مهاجمان مسلح پس از داخل شدن به هوتل، بالای تعمیر فرماندهی امنیه و تعمیر مقام ولایت بادغیس دست به شلیک زدند.

آقای رحیمی می‌افزاید که نیروهای امنیتی دو تن از مهاجمان مسلح را از پا در آورده اند و درگیری برای از بین بردن مهاجم آخر ادامه دارد.

از سویی هم، وزارت داخله، می‌افزاید که درگیری با گذشت نزدیک به ۷ ساعت پایان یافته، سه حمله کننده ، کشته شده و سه تن دیگر شان زنده بازداشت شده اند.

طبق گزارش ریاست صحت عامه بادغیس تعداد زخمی‌های این رویداد  به ۲۶ تن افزایش یافته است که شامل ۹ فرد ملکی و۱۷ نظامی می‌شود؛ همچنان به تعداد ۳ تن که همه نظامی اند جان باخته اند.

با این حال، عبدالغفور ملکزی، والی بادغیس میگوید که شماری از حلقات در قلعه نو در سازماندهی و پنهان کردن مهاجمان نقش دارند. آقای ملکزی، تائید می کند که سه تن ‏از نیروهای امنیتی از جمله آمر حوزه سوم امنیتی قلعه نو، در این حمله جان باخته اند.

این حمله با واکنش شهریان بادغیس و نمایندگان جامعه مدنی در این ولایت ‏همراه شده است، آنان در پیوند به این حمله اظهار نگرانی می‌کنند.

 طالبان مسلح با به عهده گرفتن مسوولیت این حمله میگوید که جنگجویان این گروه یکی از ساختمان های فرماندهی پولیس این ولایت را مورد حمله قرار داده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل