اخبار ساحوی

حمله موتربم طالبان در گردیز پکتیا تلفات ملکی بجا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حوالی صبح امروز یک حمله موتربم بر تاسیسات دولتی در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا صورت گرفته است.

مقامات در ولایت پکتیا وقوع رویداد را تایید می کنند و می گویند که این حمله ۵ کشته و ۱۹ زخمی که اکثر آن غیرنظامیان اند، بجا گذاشته است.

قوماندان امنیه پکتیا سلطان داود تائید می کند که یک حمله موتر بمب، با استفاده از یک عراده واسطه نوع مازدا جازسازی شده با مواد انفجاری، بالای تاسیسات نظامی در شهر گردیز ولایت پکتیا صورت گرفته است.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۳ تندر، ايمل مؤمند، می ‌گوید که درین حمله ۵ غیرنظامی کشته و ۱۹ تن دیگر، به شمول پنج نظامی، زخم برداشته اند.

به قول وی، احتمال دارد تعداد تلفات افزایش نماید.

دفتر مطبوعاتی ولایت پکتیا در بیانیه ای گفته است که در این حمله ۲۸ نفر کشته و زخمی شده که در بین کشته شده گان یک سرباز اردوی ملی و سه غیرنظامی شامل اند؛ ۱۹غیرنظامی و ۵ سرباز اردوی ملی زخمی شده اند.

براساس این بیانیه، این حادثه در محلی رخ داده است که عبور و مرور غیرنظامیان درآنجا زیاد بوده و شیشه های ادارات و منازل مسکونی در نزیدیکی این محل شکسته و خسارات جانی و مالی به اهالی آنجا وارد شده است.

طالبان مسئولیت حمله موتربم بر کلوب عسکری قول اردو در شهر گردیز پکتیا را پذیرفته و ادعا دارند که شماری از سربازان اردو درین رویداد کشته و زخمی شده اند.

این در حالیست که رئیس جمهور غنی پس از وقوع حملات مسلحانه در ولایات کابل، ننگرهار و لغمان، به نیروهای افغان دستور داد تا از حالت “دفاع فعال” بیرون شده و حالت تهاجمی را علیه مخالفین مسلح اختیار نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل