خبرهای تازه

حمله موتر بمب طالبان در کابل ۹۵ کشته و ۱۵۸ زخمی بر جای گذاشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقامات وزارت صحت عامه و داخله کشور تایید کرده که در اثر انفجار یک موتر بمب امروز در سرک شفاخانه جمهوریت کابل تا کنون دست کم ۹۵ تن کشته و نزدیک به ۱۵۸ تن دیگر زخمی شده اند.

یک مهاجم انتحاری موتر بمب حامل اش را که براساس گزارش ها امبولانس بوده حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر امروز در سرک شفاخانه جمهوریت و در بیرون از ساختمان کهنه وزارت داخله انفجار داد.

مسئولیت این حمله را گروه طالبان بر عهده گرفته و امبولانس ها چند ساعت بعد از انفجار و پس از تایید کشته شدن ۶۳ تن، نیز مصروف انتقال زخمیان از ساحه انفجار بوده اند.

با این حال، نیروهای امنیتی در جریان انتقال زخمیان رویداد سه مظنون را همراه یک امبولانس مشکوک از ساحه انفجار بازداشت کرده اند.

مقامات وزارت داخله ساعاتی پس از انفجار به خبرنگاران گفتند موتربمب توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده بود و پولیس تلاش میکرد تا موتر را از ساحه شلوغ دور بسازد.

اما به گفته آنها، عامل انتحاری موتر بمب موفق شده که موتر حامل مواد انفجاری اش را در میان انبوه از مردم انفجار بدهد.

آمار نشر شده از سوی وزارت صحت، آمار ابتدایی بوده و با در نظرداشت موقعیت شلوغ گفته می شود که تعداد تلفات به مراتب بالاتر از این رقم باشد.

در همین حال، شماری از شفاخانه های کابل با نشر اطلاعیه ای از مردم خواسته تا جهت اهدای خون به قربانیان این رویداد به نزدیکترین شفاخانه ها مراجعه کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل