خبرهای تازه

حمله کندز؛ «حکومت نباید مخالفین خود را در میان افراد ملکی هدف قرار دهد»

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی از هیات تعین شده از سوی حکومت می خواهد که در مورد رویداد کندز بگونه جدی اقدام کرده و نتایج بررسی شان را به مردم شریک سازند.

میزان تلفات بلند حمله هوایی روز دوشنبه در یک مراسم  در ولسوالی دشت ارچی  واکنش برخی از نهاد های مدنی را به دنبال گرفته است.

گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی از حکومت افغانستان و حامیان بین المللی شان می خواهد در جا های که احتمال  آسیب و تلفات به غیرنظامیان  وجود دارد دشمنان خود را مورد هدف قرار ندهند.

 قریب الرحمن شهاب، عضو این گروه گفت: “اگر می خواستند طالبان را از بین ببرندعملیات های خاص را مانند دیگر ولایت ها راه اندازی می کردند یا طالبان را زنده می گرفتند، کشتار افراد ملکی منحیث وسیله زور آزمایی قرار می گیرد.”

 گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی از نیرو های ناتو و حکومت افغانستان می خواهد در حملات خود محدودیت ها وضع کنند تا تلفات ملکی کاهش یابد.

عزیز احمد تسل، یکی از اعضای این گروه بیان داشت:” خواست ما از جامعه جهانی اینست وقتی که همرای افغانستان کمک می کنند تا او وقت متوقف بسازند تا که تلفات افراد ملکی استاد نشود.”

همچنان گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی  از طرف های درگیر می خواهد که در مراسم که نظامیان دو طرف حضور دارند از اشتراک غیر نظامیان پرهیز کنند. 

Trending

خروج از نسخه موبایل