رویداد های اخیر

‏حنفی: امارت اسلامی خواستار توسعۀ روابط با تمام دولت‌ها است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۲)

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان، روز دوشنبه (۴ثور) با جهاد ارگینای، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست‌الوزرا آمده است که؛ در این دیدار نخست سفیر ترکیه در کابل، پیام تبریکی عید سعید فطر را از جانب دولت و ملت ترکیه خدمت مقام معاونیت اداری ریاست‌الوزرا تقدیم کرد.

وی روابط ترکیه با امارت اسلامی افغانستان را عالی توصیف کرده، گفته است که دولت ترکیه در زمینۀ توسعه روابط میان امارت اسلامی افغانستان و جامعۀ جهانی تلاش می‌ورزد.

‏وی افزوده است که تاجران و سرمایه‌گذاران کشورش تمایل جدی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و تجارت و بخصوص استخراج معادن افغانستان دارند.

آقای ارگینای اطمینان داده است که دولت و ملت ترکیه علی‌رغم مشکلات ناشی از زلزله مرگبار اخیر در آن کشور، هم‌چنان به کمک‌های خود به مردم افغانستان ادامه خواهند داد.

‏درهمین حال مولوی عبدالسلام حنفی گفته است که:«امارت اسلامی افغانستان خواستار توسعۀ روابط با تمام دولت‌ها است و از گسترش روابط با آنان استقبال می‌کند.»

‏به گفته وی، در حال حاضر زمینۀ هرگونه سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است و امارت اسلامی از سرمایه‌گذاری خارجی خصوصاً تاجران و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه در بخش‌های مختلف در افغانستان حمایت می‌کند.

همچنان مولوی عبدالسلام حنفی، ضمن تشکر از کمک‌های دولت ترکیه به مردم افغانستان، خواستار تداوم این کمک‌ها شده‌است.

Trending

خروج از نسخه موبایل