رویداد های اخیر

حنفی: امارت اسلامی خواهان روابط نیک با همه کشورها بر اساس تعامل و احترام متقابل است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۴, ۱۴۰۳)

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای شام روز گذشته (دوشنبه، ۱۳حمل) در ضیافت افطاری که در وزارت امور خارجه برگزار گردیده بود در محضر سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در افغانستان سخنرانی نموده و گفت که امارت اسلامی خواهان روابط نیک با همه کشورها بر اساس تعامل و احترام متقابل است.

در این مراسم ابتدا معاون اداری ریاست الوزراء ضمن ابراز خوش‌آمدید و قدردانی از تشریف‌آوری مسولان و نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، دیپلومات‌ها و مسولان یوناما گفت که «امارت اسلامی خواهان روابط نیک با همه کشورها بر اساس تعامل و احترام متقابل است.»

حنفی افزود که، امارت اسلامی حملات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها در غزه و قتل عام ملت فلسطین را به تمام معنا تقبیح می‌نماید و این حملات که خلاف همه اصول بشری و بین‌المللی در غزه صورت می‌گیرد، تمامی نظم و قوانین بین‌المللی را زیر سوال برده است.

معاون ریاست الوزراء تصریح کرد که: «پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، امنیت به صورت کامل تامین گردیده و کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر منع و فساد اداری ختم شده و فعالیت مطبوعات جریان دارد، معتادین جمع‌آوری شده و در این اواخر در حدود بیش از یک میلیون مهاجر افغان از کشورهای همسایه به شکل اجباری اخراج شده‌اند که بگونه بهتر مدیریت شده است.»

آقای حنفی بیان داشت؛ امارت اسلامی از تمامی کشورهای منطقه و فرامنطقه می‌خواهد بخاطر جلوگیری از مهاجرت‌های جوانان به کشورهای دیگر، ختم مواد مخدر و تضمین ثبات در افغانستان در تطبیق پروژه‌های بزرگ انکشافی مانند افغان ترانس، هرات -بولدک، بندر چاه بهار، راه لاجورد، کوریدور واخان و تاپی سرمایه‌گزاری نمایند.

معاون اداری ریاست الوزراءافزود که، امنیت در افغانستان نه تنها برای شهروندان این کشور مهم است بلکه به مفادهمه کشورهای منطقه وفرامنطقه می‌باشد، به همین منظور بخاطر ادامه ثبات در افغانستان، سرمایه‌گزاری در عرصه‌های مختلف امر ضروری است. وی از اقدام بانک جهانی برای عملی ساختن پروژه کاسا یک‌هزار نیز ابراز امتنان نمود.

آقای حنفی با اشاره به تاثیرات منفی اخراج اجباری شهروندان افغان از کشورهای مختلف، گفت که: «در این زمینه توجه جدی باید صورت گیرد و این امر به روابط دو جانبه وهمسایگی کمک نمی‌کند.»

وی خاطرنشان کرد که امارت اسلامی افغانستان خواهان روابط نیک باهمه کشورهای جهان است و می‌خواهد که افغانستان یک کشور اقتصاد محور باشد و به امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌نماید و تقاضامند است دیگر کشورها هم به امور داخلی افغانستان مداخله نه نمایند.

معاون اداری ریاست الوزراء با تقبیح حملات صورت گرفته در کشورهای ایران، روسیه و پاکستان وکشته شدن اتباع چینی درآن، گفت که: «ما این حملات را که باعث کشته شدن مردم عام می گردد، تقبیح میکنیم.»

Trending

خروج از نسخه موبایل