خبرهای تازه

محمد حنیف اتمر، رسماٌ تکت انتخاباتی اش را اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

 حنیف اتمر، با محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری، و محمد محقق معاون ریاست اجراییه، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شرکت می‌کند.

آقای اتمر امروز جمعه (۲۸ جدی) رسماٌ تکت انتخاباتی اش را زیر عنوان صلح و اعتدال در یک برنامه در حضور رسانه ها به معرفی گرفت.

وی با انتقاد شدید از دولت کنونی و کارکردهای آن در جریان چهار سال گذشته گفت: تیم انتخاباتی وی (صلح و اعتدال) برای رهایی کشور از بحران و از دست دولت فعلی کار خواهد کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آقای قانونی سمت معاونیت اول و آقای محقق سمت معاونیت دوم حنیف اتمر را عهده دار خواهند بود.

با این حال تکت های انتخاباتی تازه شکل گرفته، صف آرایی های دوستی و دشمنی را میان افراد با نفود کشور شکسته است.

عطا محمد نور، زمانیکه  حنیف اتمر رییس شورای امنیت ملی بود را عامل ناامنی شمال می دانست و محمد محقق، نیز که همواره از راهبرد امنیتی حکومت انتقاد داشت اکنون از اعضاء و حامیان سرسخت آقای اتمر می‌باشند.

آقای نور اکنون به عنوان نخست وزیر دسته انتخاباتی حنیف اتمر مطرح است اما در گذشته آقای نور می گفت که دفتر شورای امنیت ملی به رهبری آقای اتمر با طالبان ساخت و بافت دارد، داعش سازی می کند و حتا پیوسته دنبال سرکوب او و ناامن سازی بلخ بوده است.

 با این حال جمعیت اسلامی که اصلاً از حنیف اتمر خوش اش نمی آمد؛  زیرا پس از حمله مرگبار بر جنازده سالم ایزدیار، هرچند صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه بود اما از موقف جمعیت اسلامی و هم پیمانان فعلی آقای اتمر، خواهان برکناری وی از دفتر شورای امنیت ملی افغانستان شده بود.

اما اکنون در کنار عطامحمد محمد، نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان شمار زیاد از اعضای برجسته و عضو شورای رهبری جمعیت در دسته انتخاباتی حنیف اتمر صف کشیده اند.

محمد محقق که در دسته انتخاباتی حنیف اتمر معاون دوم است؛ بار ها از رویدادهای نظامی و امنیتی که از زیر نظر دقیق آقای اتمر می گذشت انتقاد داشت حتا آنچه که همکاری دولت با گروه داعش خواند اما چه شد که حالا محمد محقق بدنه پیشین حکومت را فارغ از آنچه که ناهنجاری ها می دانست، می‌بیند.

هرچند حنیف اتمر توانست با منتقدان سر سخت اش یک دسته انتخاباتی بسازد اما از دسته های دیگر انتخاباتی شبیه دسته انتخاباتی رییس جمهور و رییس اجرایی هنوز خبری نیست هرچند معاون سخنگوی رییس جمهوری گفته که ترافیک درخواست معاونت رییس جمهور غنی سنگین است.

Trending

خروج از نسخه موبایل