خبرهای تازه

حنیف اتمر حکومت را به تخریب روند صلح متهم کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در مراسم یادبود از مارشال محمد قسیم فهیم در مزارشریف، حنیف اتمر حکومت را به تخریب روند صلح و تلاش های امریکا در این روند متهم میکند و تاکید می ورزد که صلح را حتی با اعلام حکومت موقت می پذیرد.

آقای اتمر که یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 است می گوید: “ما حتماً حکومتی را می خواهیم که برای صلح و انتخابات صادقانه کار کند نه اینکه خود به یک مانع تبدیل شود. بناءً اوردن حکومت سرپرست و یا موقت بر اساس احکام قانون اساسی ما از اولویت های ما خواهد بود تا به ملت خود اطمینان بدهیم که صلح و انتخابات آمدنی است.”

عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت یک بار دیگر دُهُل مخالفت با حکومت را به صدا در می آورد.

آقای نور می گوید: “توافقی که با میان جیگری دو وزیر بزرگوار، هر دویشان دوست و رفیقم و آدم های با شخصیت اسدالله خالد و مسعود اندرابی با ما فیصله کردند که با اجازه رئیس جمهور آمده بودند و به توافق رسیدند ما در انتظار عملی شدن آن هستیم. در غیر آن هر گزینه روی دست ما قرار دارد.”

رییس اجرایی جمعیت همچنان به رییس جمهور غنی هشدار می دهد که با پایان زمان حکومت اش به وی اجازه نخواهد داد که به کارش ادامه دهد.

از سویی هم محمدیونس قانونی معاون نخست تیم صلح و اعتدال میگوید کسانی که در تلاش خنجر زدن به عطامحمد نور هستند را می شناسد و از آقای نور پشتیبانی میکند.

آقای قانونی می گوید: “ما دستان پیدا و پنهانی که می خواهند به شما از عقب خنجر بزنند با درستی می دانیم

در این مراسم اعضای تیم صلح و اعتدال تنش میان ارگ و بلخ بر سر معرفی فرمانده جدید پولیس بلخ را عمل زشت، لشکرکشی در برابر مردم می دانند. اما در واکنش به این برنامه، معاون سخنگوی رییس جمهور در صفحه فیسبوکش نگاشته که 6 ماه قبل از آغاز انتخابات، کمپاین در شهر مزار شروع شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل