اخبار ساحوی

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی به مجلس سنا برای پاسخگوی حاضر نشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجلس سنا اقای اتمر را استجواب کرده  بود تا در مورد موثریت پیمان امنیتی برای افغانستان پاسخ بگوید اما وی معاونش را فرستاده بود که از سوی سنا رد شد.

با این حال شماری از اعضای مجلس سنا می گویند ، پیمان امنیتی میان کابل واشنگتن موثریت چندانی بر وضعیت امنیتی نداشته است .

مجلس سنا از افزایش نا امنی درکشور ابراز نگرانی  کرده میگویند که  امضای پیمان امنیتی با امریکا در کاهش نا امنی ها اثرگذارنبوده است. با این حال مجلس سنا حنیف اتمر مشاور امنیت ملی را که پیمان امنیتی کابل واشنگتن را امضا کرده است برای پاسخگوی فرا خوانده بودند اما وی حاضر نشده معاونش اش را فرستاده بود که از سوی مجلس سنا رد شد .

زلمی زابلی عضو مجلس سنا میگوید” اتمر مجبور است که بر اساس قانون به مجلس سنا بیاید  ما پیما ن امنیتی را به تعلیق می اوریم  چون با ما کمک نکرد داعش را به وجود اوردند و باید اتمر بیاید . “

 فضل الهادی مسلمیار عضو مجلس سنا گفت” مشاور امنیت ملی به روز سه شنبه  بیاید و در مورد پیمان معلومات بدهد در غیر ان انان در مورد تجدید نظر خواهند کرد.”

همچنان اعضای مجلس سنا  کار کرد نیرو های امنیتی را در نبرد های اخیر ستایش کرده  اما انان میگویند که ضعف رییس جمهور باعث شده که روحیه مخالفین مسلح قوی شود .

فیصل سمیع عضو مجلس سنا میگوید” در بغلان جنگجویان خارجی امده است  وجنگ جریان دارد علت نا امنی در شمال ضعف سر قوماندان اعلی قوای مسلح است  که مخالفین  روحیه پیدا کرده اند . “

 افضل شامل عضو مجلس سنا چنین میگوید” اب از با لا گل الود است  چرا همه جانبه نمی جنگند  تا طالبان از بین برود  چرا درست قومانده جنگ را نمی دهند   میخواهند معامله کند .”

جمعه الدین گیان وال عضو مجلس سنا گفت ”  رهبران حکومت وحدت ملی  هر کدام از 13 تا 25 مشاور دارند  تازه کابینه جور شده است و تا اینکه مسله موتر و خانه برای انان مهیا شود شمال  ختم خواهد شد . “

گسترش نا امنی در مناطق مختلف کشور با گذشت هر روز نگرانی های را میان قانون گذاران و محافل سیاسی افغانستان ایجاد کرده و آنان از حکومت خواسته اند تا استراتیژی روشن را در برابر مخالفان مسلح روی دست گیرند.

این در حالیست که مجلس نمایندگان روز شنبه نیز مشاور امنیت ملی را برای پاسخگویی فرا خوانده بود اما حاضر نشد .

   گزارش عبدالعزیز کریمی 

Trending

خروج از نسخه موبایل