خبرهای تازه

حکایت از عدم تفاهم سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله هنوز ادامه دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هیئت مجلس سنا که با دوطرف دراین باره گفتگو کرده می گوید که محمد اشرف غنی حاضر نیست به عبدالله عبدالله سمت اجرایی داده شود. درهمین حال سپیدار تلاش های جاری را آخرین فرصت برای حل بنبست سیاسی میداند.

ظاهرا هیچ رفت و آمدی نتواسته محمد اشرف غنی و عبدالله را از مواضع شان عقب زند و حتی میانجی گران را نا امید کرده است.

محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا، می گوید: “محمد اشرف غنی خودش را برنده انتخابات میداند و حاضر نیست که قدرت را تقسیم کند، اما عبدالله، غنی را عامل بحران میداند و بر باطل شدن نتیجه انتخابات تاکید دارد”.

منابع می گویند که هیئتی از ارگ به تازه گی با عبدالله درباره چگونگی حضور او در قدرت دیدار کرده است؛ ریاست جمهوری هرچند ادامه مذاکرات را رد نمی کند؛ اما می گوید که هرگونه تفاهم بربنیاد قانون صورت خواهد گرفت.

لطیف محمود، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، می گوید: “درب مذاکراه باز است؛ اما هرگونه توافق مطابق به قانون اساسی کشور صورت خواهد گرفت”.

منابع در کاخ سپیدار می گویند که روز جمعه عبدالله با تمامی اعضای رهبری ثبات و همگرایی درباره این تنش ها جلسه ای برگزار کرده است.

فریدون خوزون، سخنگوی عبدالله عبدالله، گفته است: “این آخرین فرصت اتمام حجت بود، و اگر مذاکرات به بنبست روبرو شد باز مطابق منافع ملی تصمیم خواهیم گرفت”.

اکنون ارگ باردیگر روند مقرری ها را آغاز کرده و سپیدار روی گام های بعدی اش فکر میکند، آنهم در شرایطی که  این تنش ها افغانستان را با تهدید قطع کمک های آمریکا و بی ثباتی سیاسی روبرو کرده است. ظاهراً، هنوز چراغ سبزی برای پایان این بحران به نظر نمی رسد.

Trending

خروج از نسخه موبایل