اخبار ساحوی

حکایه های درد ناک دو سرباز رها شده ارتش از چنگ طالبان در ولایت کنر

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دو سرباز ربوده شده، ارتش ملی در کنر که روز گذشته از چنگ طالبان رها شده اند تاکید دارند، حمله مرگبار 20 روز پیش بر ولسوالی غازی اباد ولایت کنر در نتیجه غفلت مسوولان امنیتی این ولایت صورت گرفته است و چهار همقطار انان که نزد طالبان اند، ارتباط مستقیم با این گروه داشتند. این دو سرباز میگویند، چندین بار از برقراری تماس این سربازان با طالبان و طرح ریزی حمله بر پاسگاه شان به مسوولان امنیتی اطلاع داده بودند ، اما این هشدار ها از سوی مقامات نظامی نادیده گرفته شد .

این سربازان میگویند هر لحظه انتظار رگبار گلوله های طالبان را میکشیدند. و هیچ امید هم برای زنده ماندن نداشتند. این سربازان طرح کشته شدن 21 همقطار شان را در ولسوالی غازی اباد اینگونه خلاصه میکنند.

چهارهمکارما، با طالبان ارتباط مستقیم داشتند. نقشه پاسگاه ما را به این گروه داده و حتا این را برای شان واضح ساخته بودند که چه مقدار تجهیزات در این پاسگاه وجود دارد. بالای ما 60 طالب شب هنگام حمله ور شدند. یک نوکریوال موفق به فرار شده و دیگری را هم کشتند. و بعدا داخل اتاق های خواب ما شدند.

اما ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی و نعمان هاتفی سخنگوی قول اردوی 201 سیلاب، داشتن روابط سربازان این پاسگاه را با طالبان رد کرده از تلاش برای رهایی 4 سرباز دیگر از چنگ طالبان سخن میزنند.

اما 8 همقطار دیگر این سربازان که ساعت ها با طالبان جنگیده اند و از تلفات بیشتر و سقوط پاسگاه مرزی غازی اباد جلوگیری کرده اند از سوی رییس جمهور کرزی مدال موسوم به د میرانی په خاطر را دریافت کرده اند. طالبان نزدیک به 3 هفته پیش بر پاسگاه سربازان ارتش در ولسوالی غازی اباد ولایت کنر حمله ور شده و 21 سرباز ارتش را به قتل رساندند.

Trending

خروج از نسخه موبایل