خبرهای تازه

حکمتیار: صلح بدون خروج نظامیان خارجی و از میان برداشتن حکومت فعلی ناممکن است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می گوید، عامل اصلی جنگ در کشور حکومت تحمیلی فعلی و حضور نظامیان خارجی است و برای رسیدن به صلح باید این دو مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

همزمان با تلاش ها برای کشانیدن طالبان به روند گفت وگوهای صلح، رهبر حزب اسلامی و از نامزدان احتمالی  انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هشدار می دهد که تلاش های امریکا در روند صلح افغانستان به ناکامی خواهد انجامید.

به باور گلبدین حکمیتار کشورهای بیرونی، گروه های وابسته به آن و همچنان حکومت تحمیلی فعلی توان برقراری صلح در کشور را ندارند و نیاز است تا برای رسیدن به صلح عوامل بنیادی جنگ از کشور برداشته شود.

ارگ ریاست جمهوری در مورد تا اکنون حاضر به پاسخگوی نشده است.

در همین حال، رهبر حزب اسلامی می افزاید که برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح مشکلات را بیشتر در کشور خواهد ساخت و باید دولت در مورد مسایل مهم ملی و صلح، با ایجاد یک مرجع مقتدر و با صلاحیت توافق کند.

وی گفت:”بوردهای مشورتی مشکل ما را حل نمی‌کند و لویه جرگه نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید”.

آقای حکمتیار تاکید می ورزید که طالبان نیز باید حاضر به آتش بس شوند و حکومت در زمان آتش بس طالبان را حمایت و اعاشه کند.

رهبر حزب اسلامی همچنان چالش های موجود در انتخابات پارلمانی را انتقاد کرده و تاکید کرد که انتخابات آینده ریاست جمهوری باید به یک روندی برای حل چالش‌ها در کشور تبدیل شود.

این نگرانی ها در حالی مطر ح می شود که تا هنوز کمیسیون های انتخاباتی در بی سرنوشتی به سر میبرد و نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده گان اعلام نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل