اخبار ساحوی

حکومت افغانستان برای تامین امنیت وصلح کار می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس جمهور احمدزی در دیدار با شماری از سناتوران امریکایی گفته است که افغانستان و جهان با تهدید های مشترک امنیتی مواجه اند و نیاز است تا گام های جدی برداشته شود.

 حکومت افغانستان برای تامین امنیت شهروندانش با چندین کشور به ویژه امریکا قرار داد راهبردی و قرار داد امنیتی و دفاعی را امضا کرده است و رییس جمهور احمدزی اکنون در پی راه های تازه ای برای تامین امنیت در کشور است.

 رییس جمهور احمدزی در نشست با سناتوران امریکایی گفت:” افغانستان و جهان با تهدید مشترک امنیتی مواجه اند و برای از بین بردن این تهدید باید گام های جدی و سریع برداشته شود. امنیت افغانستان برای ما مسأله مهم است، به همین لحاظ بالای یک طرح ستراتیژیک امنیتی کار می کنیم تا چگونه بتوانیم صلح را در افغانستان تامین کنیم و در این راستا به همکاری های جامعه جهانی نیاز داریم”.

 شماری از آگاهان از رییس جمهور میخواهند تا در ایجاد این طرح نقش امریکا را مشخص سازد و از آنان درخواست تجهیز درست نیروهای امنیتی افغان را کند.

 جنرال عتیق الله امرخیل آگاه نظامی گفت:” باید این مسأله با امریکا مطرح شود که چه کمک را با ما کرده میتواند. به چی تعداد اردوی ما را مسلح ساخته میتوانند، با کدام وسایل ما را مجهز ساخته میتواند، قوت های هوایی ما را تا چی حد تکمیل کرده میتوانند و نیرو های ما را در سطح آماده کنند که از کشور خود و در مقابل تروریزم هم مبارزه کرده بتوانیم “.

 به باور آقای امرخیل مطمئناً امنیت افغانستان به دست امریکا و پاکستان است.

 برخی اعضای کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان نیز گفتند که ایجاد طرح امنیتی نیاز است، اما باید راه های عملی کردن آن جستجو شود.

 وژمه صافی عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت:” این کار یک گام بسیار موثر است که طرح آماده شود و به اساس آن اقدامات صورت گیرد و این طرح زمانی تطبیق میشود که کار به اهل کار سپرده شود. افرادی پاک که از میان مردم ایستاده میشوند آنها به وظایف گماشته شوند تا در تطبیق طرح آنها گام های عملی را بگذارند”.

 به باور خانم صافی ایجاد طرح مشکلات خود را دارد، اما بیشتر از آن تطبیق طرح مسأله است که یک کار بسیار مشکل.

رییس جمهور احمدزی در مبارزات انتخاباتی اش نیز تامین امنیت را از اولویت های کاری خود عنوان کرده بود، اکنون دیده شود که تا چه حد طرح های امنیتی وی جنبه عملی می گیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل