اخبار ساحوی

حکومت پاکستان از جانب افغانستان هیچ نامه را دریافت نکرده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سفارت پاکستان در کابل یاد آور می شود که اسلام آباد در مورد نامه رییس جمهور غنی به پاکستان از رسانه ها آگاهی یافته است .

با این حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به اظهارات سفارت پاکستان در کابل میگویند که پاکستان به خاطر اهداف ستراتیژیک خود میخواهد به شکلی طرفه بروند.

در حالی که اخیرا رییس جمهور اشرف غنی به جانب پاکستان نامه فرستاده است و از حکومت پاکستان خواسته تا پناه گاه های طالبان در خاک ان کشور را مسدود ، و در برابر شبکه حقانی عملیات های شان را گسترش دهند اما حکومت پاکستان گفته است که تا کنون از جانب حکومت افغانستان چنین نامه رسمی دریافت نکرده اند .

این مطلب را دفتر مطبوعاتی سفارت پاکستان در کابل به اریانانیوز گفته است انان میگویند که در مورد این درخواست اقای غنی از طریق رسانه ها اطلاع حاصل کرده اند.

با این حال شماری ازاعضای مجلس نمایندگان میگویند که پاکستان به خاطر رسیدن به اهداف ستراتیژیک خود میخواهد به گونه طرفه بروند .

غلام فاروق مجروح مجلس نمایندگان – هرات میگوید”

” با فرستادن این نامه پاکستان غافل گیری شده است تا در برابر افغانستان تجدید نظر نماید انان به شکل میخواهند طرفه بروند تا بتوانند حکومت افغانستان را به گونه قناعت بدهند .”

حبیبه دانش مجلس نمایندگان- تخار- در این مورد گفت ” پاکستان وقت کشی میکند چون منافع ستراتیژیک خودرا تعقیب میکند انان در افغانستان بالای ترورست ها سر مایه گذاری کرده اند و به خاطر رسیدن به اهداف خود جز مصروف ساختن افغانستان چیزی دیگر نمیکنند . “

از سوی هم رییس کمیسیون امور بین الملی پارلمان پاکستان اویس احمد خان لغاری با اشاره به خواست های رییس جمهور غنی گفته است که اگرسپردن طالبان و شبکه حقانی به صلح در افغانستان کمک میکند باید به جانب افغانستان تسلیم داده شوند .

اویس احمد خان لغاری رییس کمیسیون امور بین الملی پارلمان پاکستان گفته است ” اگر رهبران طالب و شبکه حقانی در پاکستان باشد ، باید به حکومت افغانستان سپرده شوند چون هدف هردو کشور اوردن صلح است .”

برخی از اعضای مجلس نمایندگان این اظهارات را ستایش میکنند اما میگویند که بر حکومت پاکستان باورمند نیستد.

اقبال صافی مجلس نمایندگان – کاپیسا – گفت” درخواست خوب است حکومت نظامی پاکستان مورد امتحان مردم افغانستان و جامعه جهانی است که همیشه در قبال افغانستان تصمیم منفی گرفته است   اما ما اطمینان نداریم .”

خالد پشتون مجلس نمایندگان – کندهار – گفت ” تا زمانیکه در سیاست پاکستان تغیر نیاید و جهت های ستراتیژیک خودرا تغیر ندهد جانب نظامیان پاکستان اقدام به چنین کاری نمی کند . “

با آغاز حکومت وحدت ملی رفت آمد های فروانی میان مقامات افغان و پاکستانی صورت گرفته است اما اینکه این آمد رفت ها چقدر بر ثبات افغانستان کمک خواهد کرد باید در انتظار زمان بود .

گزارش عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل