خبرهای تازه

حیف و میل مالیات ده درصدی مشتریان شبکه‌های مخابراتی از سوی افراد مشخص

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از نماینده گان مردم در مجلس می گویند، حلقاتی در درون حکومت مانع ایجاد سیستم برای گرد آوری مالیه ده در صد شرکت های مخابراتی هستند و این پول ها ازسوی افراد مشخص حیف و  میل می شود.

مجلس نماینده گان وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را به علت وجودچالش در گرد آوری مالیه ده درصدی شرکت های مخابراتی و نبود سیستم شفاف گرد آوری این پول ها برای پاسخگویی فرا خواند.

رییس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده گان می گوید که ایجاد سیستم برای گرد آوری این مالیه سیاسی شده و این پول ها میان افراد مشخص تقسیم می شود.

قیس حسن، رییس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده گان گفت: “موضوع سیستم از طرف وزارت مخابرات سه سال پیش آغاز شد و ایجاد این سیستم سیاسی شده کسی نمی خواهد این سیستم ایجاد شود و پول آن به بسیاری کسان میرسد. ارقام پول های گرد آوری شده مالیات شرکت ها و وزارت بسیار متفاوت است.”

در همین حال، مخدوم ابدال الله محمدی، نماینده مردم سمنگان در مجلس بیان داشت:”سیستم ایجاد نشده و سه ما پیش هم وعده شده بود که ساخته میشود، اما شش ماه می گذرد این سیستم ساخته نشده و این خود پرسش برانگیز است.”

درهمین حال وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می گوید که عواید ده در صدی شرکت های مخابراتی به گونه مستقیم به بانک مرکزی واریز میشود، اما به زودی سیستم گرد آوری این مالیه پس از دواطلبی به یکی ازشرکت ها داده خواهد شد.

آقای شهزاد گل آریوبی اظهار داشت:”این عواید شرکت های مخابراتی ازسوی شرکت ها مستقیمآ به ده افغانستان بانک میرود و هیچ اداره دسترسی به این مالیه ده در صدی ندارد و پول در بودجه ملی و در عواید دولت شامل میشود و برای ایجاد سیستم شفاف تلاش داریم تا سیستم گرد آوری مالیه را ایجاد کنیم که چند کمپنی داوطلب شده اند.”

با این حال شماری از نماینده گان مردم در مجلس تاکید می ورزد که مالیه ده در صدی شرکت های مخابراتی به میلیارد ها افغانی می رسد و روشن نیست که این پول ها در کدام بخش ها به مصرف میرسد و به جیب چه کسانی سرازیر میشوند.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل