صحت

خالکوبی نانو؛ ابزار جدیدی که سلامت انسان را تحت نظر می‌گیرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

محققان موسسه علوم و فناوری پیشرفته (KAIST) واقع در جنوب غربی سئول، کره جنوبی، روی جوهر خالکوبی الکترونیکی کار می‌کنند که می‌تواند مانند یک الکترود زیستی عمل کند و مشکلات مربوط به سلامتی را تشخیص دهد. در واقع این خال کوبی با جوهر الکترونیکی به عنوان ابزاری برای نظارت بر سلامت استفاده می‌شود.

در صورت موفقیت پروژه این تیم علمی کره جنوبی، به زودی می‌توان از خالکوبی‌های مبتنی بر فناوری «نانو» به عنوان دستگاه نظارت بر سلامت استفاده کرد و افرادی که آن را انجام می‌دهند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند و هشدارهای سلامتی را دریافت کنند.

این ابزارهوشمند جدید به دستگاه الکتروکاردیوگرام (ECG) و سایر حسگرهای زیستی متصل است و می‌تواند ضربان قلب بیمار و سایر اجزای مرتبط با سلامتی از جمله سطح گلوکز و لاکتات را کنترل کند و اطلاعات لازم را برای کاربر ارسال کند.

هدف محققان از توسعه این فناوری استفاده از خالکوبی به عنوان الکترودهای بیولوژیکی برای نظارت بر سلامت است.

استیو پارک، مدیر این پروژه تحقیقاتی می گوید: «درآینده نزدیک، این دستگاه می‌تواند به عنوان یک تراشه ‌بیسیم یکپارچه عمل کند و سیگنال‌های بدن را به یک دستگاه خارجی ارسال کند.

لازم به ذکر است که این پروژه در حال حاضر در مرحله توسعه است و تیم تحقیقاتی کره جنوبی امیدوار است اولین نمونه جوهر الکترونیکی مجهز به فناوری نانو به مرحله آزمایش ایده‌ای که محققان دنبال می‌کنند، می‌تواند برای بسیاری از افرادی که روی بدن خود خالکوبی می‌کنند جالب باشد و به آنها کمک کند تا نظارت دقیق و به موقع بر سلامت خود داشته باشند.

Trending

خروج از نسخه موبایل