اخبار ویژه

خامنه‌ای: انتقام دانشمند هسته‌ای ایران را خواهیم گرفت

Published

on

(Last Updated On: قوس ۸, ۱۳۹۹)

آیت الله علی خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران روز شنبه گفت که تهران انتقام ترور بزرگترین دانشمند هسته‌ای اش را خواهد گرفت.

روز گذشته، محسن فخری‌زاده، دانشمند ایرانی ای که کشورهای غربی ادعا می‌کنند برنامه سری هسته‌ای ایران را رهبری می‌کرده است، در نزدیکی تهران ترور شد.

آقای خامنه‌ای در یک رشته توییت هایی گفته است که فخری‌زاده توسط “مزدوران بی رحم” به قتل رسیده است.

وی گفته است: “”دو موضوع مهم باید به طور جدی در دستور کار نهادهای مربوط قرار گیرد؛ اول ، پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و فرماندهان آن، و دوم، ادامه تلاش های علمی و فنی شهید (فخری زاده) در همه عرصه هایی که وی در آن نقش داشته است.”

خامنه ای که گفته است که تهران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده و در بیانیه خود متعهد شده است كه به كار محسن فخری زاده ادامه دهد.

رویترز گزارش داده اس که این قتل، که رییس جمهور ایران به سرعت اسراییل را عامل آن دانست، در هفته های پایانی ریاست جمهوری ترمپ تهدیدی برای یک رویارویی در خاورمیانه است.

این همچنین می تواند تلاش های جو بایدن رییس جمهور منتخب برای احیای تنش زدایی با تهران را که در زمان حضور وی در دولت باراک اوباما ساخته شده بود، پیچیده کند. آقای ترمپ واشنگتن را از پیمان هسته ای بین المللی سال ۲۰۱۵ که با تهران توافق کرد، خارج کرد.

در همین حال کانال خبری N12 اسراییلی گفته است که سفارت های اسراییل در سراسر جهان پس از تهدیدهای تلافی جویانه ایران در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، در جلسه تلویزیونی به هیات دولت گفت که ایران “در زمان مناسب” پاسخ خواهد داد.

وی با استفاده از اصطلاحاتی که مقامات رسمی برای ارجاع به اسراییل به کار می گیرند، گفت: “بار دیگر، دست‌های بد استکبار جهانی و مزدوران صهیونیست به خون یک فرزند ایرانی آغشته شد.”

اسراییل از اظهار نظر در مورد این قتل خودداری کرده است.

رویترز گزارش کرده است، کاخ سفید، پنتاگون، وزارت امور خارجه ایالات متحده و سی‌آی‎ای نیز مانند تیم انتقالی بایدن از اظهار نظر خودداری کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل