اخبار ساحوی

خرید و فروش اسلحه شهروندان را نگران ساخته اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 باگسترشدامنه ناامني در کشور خريد و فروش اسلحه در سراسر کشور به يک امر پيش پاافتاده تبديل شدهاست، که این امر نگرانی شهروندان در پایتخت و ولایت پروان را بر انگیخته است.

 در همین حال مسوولان امنیتی خرید وفروش اسلحه و لباس های نظامی را به گونه غیرقانونی تائید میکنند.

گسترش ناامنی ها در پایتخت و جرایم جنایی شهروندان افغانستان را به ستوه آورده است. مردم علت این همه را در فروش اسلحه و لباس های نظامی میدانند که به گونه غیرقانونی و آزادانه در پایتخت وشماری از ولایات به فروش میرسد.

شاید هم آغاز این همه از نادیده گرفتن فروش سلاح جارحه در حومه پایتخت است. باید برای دستیابی به یک مورد درست سفری را در نزدیکی پایتخت در پیش گیریم بازار ولسوالی بگرام مشهور به بازار آمریکایی هاست.

جالب اینجاست برعلاوه اینکه فرمانده پولیس پروان خرید وفروش سلاح ولباس نظامی را به گونه غیرقانونی تائید میکند و این مورد را چالش نمیداند.

محمد زمان مموزی فرمانده پولیس پروان میگوید:” من فکر نمیکنم که این یک چالش باشد و این هیچ نگرانی ندارد دولت مرکزی در این امر ضعیف است.”

بهاوالدین جیلانی رییس شورای ولایتی پروان میگوید: “دولت مرکزی در این زمینه باید توجه نمائید و ما خواستار اینهم استیم چون آنها دست مارا بسته کرده اند.”

برخی از مسوولان امنیتی در کابل این موارد راتائید میکنند ومیگویند برای جلوگیری از آن به زودی دست بکار میشوند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله میگوید: “ما خرید فروش اسلحه به گونه غیر قانونی و لباس را در پایتخت تائید میکنیم واین وظیفه مااست تاجلوگیری نمائیم.”

برخی ها به این باور اند که با وجود افراد مسلح غیرمسوول ممکن صف آرايي گروههای بی بند وبار اتفاق افتد وآن وقت مديريت وکنترل وضعيت سخت ودشوار ميشود. از اين جهت،حکومت هم نسبت به اربکي سازي توجه نمايد و همان خريد و فروش اسلحه را به صورت آزاد جلوگیری کند.

گزارش از علی اصغری

 

Trending

خروج از نسخه موبایل