خبرهای تازه

خطر حمله نیروهای «آبی بر سبز» هنوز دلهره اصلی نظامیان خارجی است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دلهره اصلی نیروهای خارجی در افغانستان حملات نیروهای افغان بر آنان است.

شماری از سربازان خارجی که سرگرم آموزش و مشوره دهی نیروهای امنیتی افغان اند می گویند که هنوز هم حملات نیروهای امنیتی بالای نیروهای حمایت قاطع ادامه دارد.

زیرا در چند ماه پسین  تعدادی از نیروهای امنیتی بر آموزگاران خارجی شان یوریش برده اند چنانکه عامل نفوذی در یک پایگاهی در شمال افغانستان هفت سرباز آمریکایی را زخمی کرد.

بنجامین، آموزگار گفت: “در حال حاضر بزرگترین ترس به نیروهای امریکای که وجود دارد حمله آبی ها به سبز ها یا حمله نیرو های افغان بالای نیروی های امریکایست.”

به تازگی اعضای پیمان ناتو تصمیم گرفته اند که دست کم 3 هزار سرباز تازه به کشور بفرستند سربازانی که ماموریت توانمند سازی و نیز مشوره دهی نیروهای رزمی افغان را به دوش خواهند داشت.

جنرال جان نیکولسن، فرمانده ماموریت حمایت قاطع در مورد بیان داشت که نیروهای تازه نفس امریکائی به عنوان مشاورین در صحنه جنگ با نیروهای افغان حضور خواهند داشت به همان گونه که در دو سال گذشته با نیروهای ویژه افغان بوده اند.

در دو سه ماه اخیر حملات جنگنده های بم افگن نیروهای حمایت قاطع به سه برابر افزایش یافت و در هفته های اخیر نیز کارخانه ها مواد مخدر نیز از اهداف نظامی شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل